Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5dd4042b-f2ad-4891-823c-f2237d662a85/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
(07.03.2023)
Hauberg Technique A/S
Færøgade 6
4690 Haslev
Opbygning og levering af redningsvogne
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
E-mail: vhp@aarhus.dk
Telefon: +45 41855831
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
CVR-nummer: 37164712
By: Aarhus V
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Land: Danmark
E-mail: brandvaesen@ostbv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ostbv.dk
CVR-nummer: 29189900
By: Vejle
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Land: Danmark
E-mail: vejlebrandvaesen@vejle.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vejlebrandvaesen.dk/
Del II: Genstand
Opbygning og levering af redningsvogne
Opbygning og levering af redningsvogne
Danmark
Opbygning og levering af redningsvogne
Ordregiver prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder kravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete udbudte opgave vurderet på baggrund af de adspurgte referencer i afsnit 6.2 ”Teknisk og/eller faglig formåen”.
Der indgår optioner på A: dokumentation og sikring, B: frontspil og C: Serviceaftale 10 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive omsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de seneste 2 afsluttede regnskabsår
Det er et mindstekrav at ansøger:
• Har en omsætning på minimum 10 mio. DKK i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
• Har en positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
• Har en soliditetsgrad på 10 % i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Ordregiver accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
• I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende leverancer inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Der ønskes maksimalt indleveret 3 referencer.
Lignende referencer kan være fra brand- og redningskøretøjer.
Referencer må være fra indgåede kontrakter på brand- og redningskøretøjer og på leverede brand- og redningskøretøjer.
Det er et mindstekrav, at ansøger har:
• 2 referencer til forskellige kunder af minimum en lignende opbygning og levering af brand- og redningskøretøj.
Kontrakten indeholder et CSR-bilag.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 134a - 136 gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrund(e).
Ordregiver er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund(e) (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed iht. Udbudslovens § 138):
• Tilbudsgiver/ansøger har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, nr. 1.
• Tilbudsgiver/ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, nr. 2.
• Ordregiver har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver/ansøger har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, nr. 3.
• Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver/ansøger væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, nr. 4.
• Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver/ansøger uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregivers beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver/ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, nr. 5.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Til dokumentation for tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde og overholder mindstekravene til egnethed skal ansøger/tilbudsgiver, når ordregiver anmoder herom, fremlægge følgende:
— Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for, at ansøger/tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når ordregiver anmoder herom:
Tilbudsgiver/ansøgers årsrapporter eller uddrag heraf, for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsrapporter er lovpligtigt i det land, hvor ansøger/tilbudsgiver er etableret.
Ansøger/tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis ansøger/tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiver forlanger.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den ansøger/tilbudsgiver, som ordregiver forventer at indgå aftale med. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder også konsortiedeltagere og enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på.
Som dokumentation for, at virksomheden og dennes evt. underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af forordning 2022/576, indhentes underskrevet Tro- og loveerklæring vedr. russisk etablering og ejerskab, bilag X.
Der forventes, at blive afholdt teknisk afklaring og forhandling med de tilbudsgivere, der afgivet et indledende tilbud. Det forventes, at der afholdes ét forhandlingsmøde med hver af de prækvalificerede tilbudsgivere, som indleverer et tilbud rettidigt. Forhandlingerne forventes ikke at forløbe i flere faser med henblik på at begrænse antallet af tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud. Forhandlingen kan omfatte alle forhold i tilbuddet, herunder også pris.
Tilbudsgivers omkostninger i forbindelse med nærværende udbud herunder også deltagelse i forhandlinger er ordregiver uvedkommende.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk