Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4f2b64f1-2327-4cf1-9f5e-c4c16791e120/publicMaterial
Udbyder
Silkeborg Kommune
Opdateringer
Udbuddet gennemføres via udbudsplatformen Ethics.dk hvor ESPD løsningen er integreret.
Både de obligatoriske samt frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse i udbuddet.
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, eller en af de i ESPD'et anførte frivillige udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 137, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til kontrakten, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Alle tilbudsgivere skal fremsende en serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester udstedt maksimalt 6 måneder før indlevering.
Bemærk, at tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af minimumskravene til egnethed, skal vedlægge særskilte ESPD’er for disse enheder. Tilbudsgivere, som beror sig på andre enheders kapacitet, vil som en del af dokumentationen blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine:
russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland
juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller
fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) eller b),
Tro- og loveerklæring om, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af forordning 2022/576 som beskrevet i afsnit 6.1. Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv.
Ligeledes kan der ikke anvendes underleverandører eller støttende enheder, der er omfattet af ovenstående, hvis denne aktørs bidrag udgør mere end 10 % af kontraktværdien
Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager vedlægge særskilt ESPD.
Udbud på levering af fabriksnye el-biler
Silkeborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 18 96 41
Postadresse: Søvej 1
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Ida Rasmussen
E-mail: ibr@silkeborg.dk
Telefon: +45 89701617
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4f2b64f1-2327-4cf1-9f5e-c4c16791e120/homepage
Del II: Genstand
Udbud på levering af fabriksnye el-biler
Udbud på levering af fabriksnye el-biler til Silkeborg Kommune bestående af personbiler, varevogne samt mindre varevogne.
Minibil (Segment B: lille eller J: SUV B: lille)
Silkeborg Kommune
Det konkrete indkøb omfatter 134 el-biler til Silkeborg Kommunes flåde. Der vil ofte være tale om korte ture med mange ind- og udstigninger. Der vil derfor være særlig fokus på ind- og udstigningsforholdene. Bilen vil få mange forskellige brugere (også rent fysisk).
Det primær kørselsmønster er almindelig kørsel på primært asfalt.
Der vil være et forventet kørselsforbrug på 20.000 km. pr. år.
Ordregiver har sat en vejledende pris på 200.000 kr. inkl. udstyr, leveringsomkostninger og registreringsafgift ekskl. moms pr. bil. Dette beløb skal betragtes som værende vejledende.
Prisen skal afgives inkl. registreringsafgift.
Der vil være en mulighed for option i kontrakten på 20 tilsvarende biler.
Lukket varevogn
Silkeborg Kommune
"Det konkrete indkøb omfatter 6 el-biler, lukket varevogn, til Silkeborg Kommunes flåde.
Bilerne skal køre primært i afdelingerne for Beskæftigelse, Ejendomme, Kultur og Borgerservice, Sundhed og Omsorg samt Økonomi og IT, hvor der ofte er tale om ture rundt i hele kommunen, med flere ind- og udstigninger. Det primær kørselsmønster er almindelig kørsel på primært asfalt.
Der vil være et forventet kørselsforbrug på 20.000 km. pr. år.
Ordregiver har sat en vejledende pris på 400.000 kr. inkl. udstyr, leveringsomkostninger og registreringsafgift ekskl. moms pr. bil. Dette beløb skal betragtes som værende vejledende.
Der vil være en mulighed for option i kontrakten på 5 tilsvarende biler.
Mindre lukket varevogn
Silkeborg Kommune
Det konkrete indkøb omfatter 6 el-biler, mindre lukket varevogn, til Silkeborg Kommunes flåde.
Bilerne skal køre primært i afdelingerne for Kultur og Borgerservice, Sundhed og Omsorg samt Økonomi og IT, hvor der ofte er tale om ture rundt i hele kommunen, med flere ind- og udstigninger. Det primær kørselsmønster er almindelig kørsel på primært asfalt.
Der vil være et forventet kørselsforbrug på 20.000 km. pr. år.
Ordregiver har sat en vejledende pris på 300.000 kr. inkl. udstyr, leveringsomkostninger og registreringsafgift ekskl. moms pr. bil. Dette beløb skal betragtes som værende vejledende.
Der vil være en mulighed for option i kontrakten på 5 tilsvarende biler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er ikke stillet krav til egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre.
Der er ikke stillet krav til økonomisk og finansiel kapacitet.
Der er ikke stillet krav til teknisk og faglig kapacitet.
Kontrakten skal udføres efter den i udbudsmaterialet vedlagte kontrakt.
Del IV: Procedure
Medarbejder i Indkøb og Udbud ved Silkeborg Kommune eller Holstebro Kommune vil åbne de indkomne tilbud.
Det vil ikke være muligt at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres via udbudsplatformen Ethics.dk hvor ESPD løsningen er integreret.
Både de obligatoriske samt frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse i udbuddet.
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, eller en af de i ESPD'et anførte frivillige udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 137, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til kontrakten, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Alle tilbudsgivere skal fremsende en serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester udstedt maksimalt 6 måneder før indlevering.
Bemærk, at tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af minimumskravene til egnethed, skal vedlægge særskilte ESPD’er for disse enheder. Tilbudsgivere, som beror sig på andre enheders kapacitet, vil som en del af dokumentationen blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine:
russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland
juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller
fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som omhandlet i nærværende stykkes litra a) eller b),
Tro- og loveerklæring om, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af forordning 2022/576 som beskrevet i afsnit 6.1. Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv.
Ligeledes kan der ikke anvendes underleverandører eller støttende enheder, der er omfattet af ovenstående, hvis denne aktørs bidrag udgør mere end 10 % af kontraktværdien
Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager vedlægge særskilt ESPD.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk