Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=jhpirtifvd
Udbyder
Frederikshavn Affald A/S
Vindere
Levering af køretøjer til affaldsindsamling
(17.03.2023)
Im. Stiholt A/S
Trafikcenter Sæby Syd 6-7
9300 Sæby
Levering af køretøjer til affaldsindsamling
Frederikshavn Affald A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 30179358
Postadresse: Knivholtvej 15
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
E-mail: jema@forsyningen.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.forsyningen.dk/
Del II: Genstand
Levering af køretøjer til affaldsindsamling
Den udbudte ydelse vedrører levering af kran/kroghejsbiler, kroghejsbiler og overførelseshængere.
Frederikshavn Kommune
Køretøjerne, samt overførelseshænger skal fortrinsvis bruges til afhentning af affaldsfraktionen dagrenovation/ /restaffald.
Der er tale om følgende typer af biler:
• Kran/Kroghejsbil totalvægt 32 ton/4-akslede
• Kroghejsbil totalvægt 32 ton/4-akslede
• Overførelseshænger totalvægt 24 ton/3-akslede
De første 2 køretøjer (kran/kroghejsbil og Kroghejsbil), samt 1 overførelseshænger skal leveres i første kvartal 2024. De efterfølgende år (2025, 2026, 2027 og 2028) er der option på levering af yderligere kran/kroghejsbil og kroghejsbil, samt overførelseshænger. Forventeligt 0-1 køretøjer/hænger pr. år. Endelig bekræftelse af antal og valg af størrelser vil ske 15 måneder før leveringsdatoen.
Ordregiver har option på indkøb af yderligere køretøjer, jf. Kravspecifikation, frem til kontraktudløb.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have tilstrækkelig økonomisk og finansiel formåen til at gennemføre leverancer som de udbudte. Der oplyses følgende nøgletal i ESPD:
- Egenkapital
- Soliditetsgrad (= 100%* egenkapital/balancesum)
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Udbudslovens § 142:
Som mindstekrav kræves en egenkapital på mindst 500.000 DKK og en soliditetsgrad (egenkapital/balancesum) på min. 15%.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive referencer med oplysning om Tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende eller sammenlignelige leverancer udført inden for de seneste tre år, jf. Udbudslovens §155, stk. 1 nr. 2), dog maksimalt 3 referencer i alt. Eventuelt kan referencebeskrivelse anføres i bilag.
Referencerne bør indeholde: Kort beskrivelse af kontraktens indhold, kontraktværdi, tidspunkt (start- og slutdato) og modtager (kontaktoplysninger).
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:
Som mindstekrav kræves dokumenteret erfaring i form af referencer fra mindst 2 tilsvarende eller sammenlignelige leverancer.
Med "tilsvarende eller sammenlignelige opgave" forstås kontrakter om levering af køretøjer med kroghejs/kran eller tilsvarende udstyr med en kontraktværdi på minimum 3 mio. DKK.
Kontrakten indeholder arbejdsklausuler og sociale klausuler, jf. udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal give oplysninger om udelukkelsesgrunde vedrørende straffedomme, samt udelukkelsesgrunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger. Tilbudsgiver skal
afgive oplysning herom i ESPD, afsnit III; "Udelukkelsesgrunde".
Bemærk: Tilbudsgivere, der er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund i udbudslovens §134a)-§136 vil blive udelukket og deres tilbud vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbud fra tilbudsgivere, der er omfattet af en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2 eller 6 ikke komme i betragtning. Erklæring vedrørende udelukkelsesgrunde samt vedrørende egnethedskravene i del III.1) angives i ESPD-formularen, der er gjort tilgængelig sammen med udbudsmaterialet.
Spørgsmål vedrørende funktionaliteten af iBinder, herunder ESPD-tjenesten, rettes til iBinders support på telefon 89 88 78 30.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/