23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 231-666042
Offentliggjort
30.11.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Frederikshavn Affald A/S

Vindere

Levering af køretøjer til affaldsindsamling

(17.03.2023)
Im. Stiholt A/S
Trafikcenter Sæby Syd 6-7
9300 Sæby

Levering af køretøjer til affaldsindsamling


Frederikshavn Affald A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederikshavn Affald A/S
CVR-nummer: 30179358
Postadresse: Knivholtvej 15
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
E-mail: jema@forsyningen.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.forsyningen.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=jhpirtifvd
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=jhpirtifvd
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af køretøjer til affaldsindsamling

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34100000 Motorkøretøjer
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte ydelse vedrører levering af kran/kroghejsbiler, kroghejsbiler og overførelseshængere.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34130000 Motorkøretøjer til godstransport
34140000 Tunge motorkøretøjer
34144510 Køretøjer til affald
34220000 Påhængsvogne, sættevogne og mobile containere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Frederikshavn Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Køretøjerne, samt overførelseshænger skal fortrinsvis bruges til afhentning af affaldsfraktionen dagrenovation/ /restaffald.

Der er tale om følgende typer af biler:

• Kran/Kroghejsbil totalvægt 32 ton/4-akslede

• Kroghejsbil totalvægt 32 ton/4-akslede

• Overførelseshænger totalvægt 24 ton/3-akslede

De første 2 køretøjer (kran/kroghejsbil og Kroghejsbil), samt 1 overførelseshænger skal leveres i første kvartal 2024. De efterfølgende år (2025, 2026, 2027 og 2028) er der option på levering af yderligere kran/kroghejsbil og kroghejsbil, samt overførelseshænger. Forventeligt 0-1 køretøjer/hænger pr. år. Endelig bekræftelse af antal og valg af størrelser vil ske 15 måneder før leveringsdatoen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 07/02/2023
Slut: 31/12/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på indkøb af yderligere køretøjer, jf. Kravspecifikation, frem til kontraktudløb.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal have tilstrækkelig økonomisk og finansiel formåen til at gennemføre leverancer som de udbudte. Der oplyses følgende nøgletal i ESPD:

- Egenkapital

- Soliditetsgrad (= 100%* egenkapital/balancesum)

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Udbudslovens § 142:

Som mindstekrav kræves en egenkapital på mindst 500.000 DKK og en soliditetsgrad (egenkapital/balancesum) på min. 15%.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive referencer med oplysning om Tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende eller sammenlignelige leverancer udført inden for de seneste tre år, jf. Udbudslovens §155, stk. 1 nr. 2), dog maksimalt 3 referencer i alt. Eventuelt kan referencebeskrivelse anføres i bilag.

Referencerne bør indeholde: Kort beskrivelse af kontraktens indhold, kontraktværdi, tidspunkt (start- og slutdato) og modtager (kontaktoplysninger).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

Som mindstekrav kræves dokumenteret erfaring i form af referencer fra mindst 2 tilsvarende eller sammenlignelige leverancer.

Med "tilsvarende eller sammenlignelige opgave" forstås kontrakter om levering af køretøjer med kroghejs/kran eller tilsvarende udstyr med en kontraktværdi på minimum 3 mio. DKK.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder arbejdsklausuler og sociale klausuler, jf. udbudsmaterialet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/01/2023
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 1 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/01/2023
Tidspunkt: 13:05
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal give oplysninger om udelukkelsesgrunde vedrørende straffedomme, samt udelukkelsesgrunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger. Tilbudsgiver skal

afgive oplysning herom i ESPD, afsnit III; "Udelukkelsesgrunde".

Bemærk: Tilbudsgivere, der er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund i udbudslovens §134a)-§136 vil blive udelukket og deres tilbud vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbud fra tilbudsgivere, der er omfattet af en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2 eller 6 ikke komme i betragtning. Erklæring vedrørende udelukkelsesgrunde samt vedrørende egnethedskravene i del III.1) angives i ESPD-formularen, der er gjort tilgængelig sammen med udbudsmaterialet.

Spørgsmål vedrørende funktionaliteten af iBinder, herunder ESPD-tjenesten, rettes til iBinders support på telefon 89 88 78 30.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/11/2022

Send til en kollega

0.037