Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Lolland Kommune
Opdateringer
Udbudsformen "Konkurrencepræget dialog" reguleres i Udbudslovens §§ 67-72.
Med denne udbudsform medfølger en udvidet mulighed for dialog i løbet af udbudsprocessen - både omkring de formelle bestemmelser og omkring selve løsningsmodellerne. Der er tale om en procedureform, som anvendes i de tilfælde, hvor en ordregiver kan definere hvad de ønsker af resultat, men ikke er i stand til at definere, hvordan det pågældende resultat kan blive opnået.
I løbet af processen vil det derfor blive drøftet, hvilke muligheder samt begrænsninger, der er relevante i forhold til opfyldelse af kommunens behov. Og på baggrund af disse drøftelser, der foregår i strukturerede og individuelle dialogmøder med de prækvalificerede tilbudsgivere, vil udbudsmaterialet løbende blive udformet og en løsningsmodel identificeret.
Den endelige løsningsmodel skal således endeligt defineres og præciseres i samarbejde imellem tilbudsgiverne og Lolland Kommune.
Processen indledes med et fælles dialogmøde, derefter forventes afholdt 2-4 individuelle dialogmøder med de prækvalificerede leverandører. Efter afsluttede dialogmøder, vil der blive afholdt en tilbudsfase på baggrund af udarbejdet udbudsmateriale.
Ansøgningsfrist: 20. januar 2023
Indledende fællesmøde: 8. februar 2023
Indsendelse leverandørens af 1. beskrivelse: 1. marts
1. individuelle møde: uge 10
Mobility as a Service (MaaS) - Personbiler til Lolland Kommune
Lolland Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188572
Postadresse: Jernbanegade 7
By: Maribo
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4930
Land: Danmark
Kontaktperson: Marian Desrumaux Brodersen
E-mail: madeb@lolland.dk
Telefon: +45 54676767
Fax: +45 54676768
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/192033925.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://lolland.dk/
Del II: Genstand
Mobility as a Service (MaaS) - Personbiler til Lolland Kommune
Udbuddet har til formål at finde og indgå kontrakt med en samarbejdspartner vedrørende levering af Lolland Kommunes fremtidige transport af medarbejdere. Der ønskes en samarbejdspartner og en løsningsmodel med udpræget fleksibilitet i forhold til at tilpasse og optimere kommunens primære persontransport. Det er kommunens ønske at få udviklet og implementeret en langsigtet løsning, der løbende kan håndtere kommunens varierende behov, markedets konstante udvikling samt den grønne omstilling.
Samarbejdet forventes at løbe op til 10 år.
Lolland Kommune
Lolland Kommune søger en samarbejdspartner, der råder over, eller har mulighed for at opbygge, en organisation, der kan håndtere opgaven, og som finder det attraktivt at indgå i partnerskabslignende samarbejde med Lolland Kommune.
Tilbudsgivernes organisation skal kunne håndtere den komplette opgave med Mobility as a Service (MaaS) for Lolland Kommune.
Kommunen forestiller sig, at interesserede tilbudsgivere, enten har alle de nødvendige (herunder tekniske) kompetencer internt i organisationen eller, at tilbudsgiveren udgøres af en sammenslutning af økonomiske aktører, der i fællesskab og som helhed dækker alle de nødvendige kompetencer. Det er tilladt for både enkelte aktører og sammenslutninger at bruge underleverandører i forbindelse med opfyldelse af opgaven.
Det forventes at den endelige kontrakt vil indeholde mulighed for forlængelse. Eftersom det endelige udbudsmateriale endnu ikke er udarbejdet, kan dette dog ikke endeligt fastslås.
Lolland Kommune har til hensigt at prækvalificere 3 ansøgere til deltagelse i processen. Såfremt mere end tre egnede ansøgere ønsker at deltage i processen og lever op til de stillede egnethedskrav, udvælges de 3 bedst egnede ansøgere på baggrund af en vurdering af hvilke ansøgere der har leveret de bedste og mest relevante referencer.
Ved de bedste og mest relevante referencer forstås de referencer der, i forhold til kommunens behov, roller og beskrivelser vurderes at udgøre de bedst egnede og komplette organisationer i forhold til at levere og udvikle Mobility as a Service i Lolland Kommune.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Finansielle Krav
Ansøgeren, skal kunne dokumentere en positiv egenkapital for det seneste, godkendte regnskabsår.
Ansøgeren skal kunne fremvise en soliditetsgrad på minimum 25 %.
En eller flere reference, der til sammen dokumenterer erfaring med:
- Viden og erfaring af konceptet "Mobility as a Service" (MaaS) som helhed.
- Service og vedligehold af nødvendige transportmidler i forbindelse med "Mobility as a Service".
- Afprøvet styringssystem for koordinering, booking, data m.v. i forbindelse med en større løsning.
Ansøgeren skal udfylde ESPD dokumentet med beskrivelse af relevante referencer. Med relevante referencer menes referencer for følgende:
Viden og erfaring af konceptet Mobility as a Service (MaaS) som helhed. Ved Mobility as a Service menes en pakkeløsning, der indeholder transportmidler til personbefordring, og som bookes af medarbejdere efter behov. Ansøgeren skal angive modtageren af MaaS samt omfang (antal personer og køretøjer).
Service og vedligehold af nødvendige transportmidler i forbindelse med Mobility as a Service. Ansøgeren skal vedlægge relevante referencer for reparation, vedligehold og almindelig servicering for, de for ansøgerens ydelse, relevante køretøjer. Der skal angives kunde(r) og antal køretøjer. Der skal være tale om en aftale imellem ansøgeren og kunden omkring den nødvendige reparation, vedligehold og service af kundens køretøjer.
Afprøvet styringssystem for koordinering, booking, data, mv. i forbindelse med en større løsning. Ansøgeren skal vedlægge referencer for, at denne har eller råder over et relevant system til styring af MaaS. Referencer skal indeholde kunde samt antal køretøjer og/eller personer, der er tilknyttet systemet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsformen "Konkurrencepræget dialog" reguleres i Udbudslovens §§ 67-72.
Med denne udbudsform medfølger en udvidet mulighed for dialog i løbet af udbudsprocessen - både omkring de formelle bestemmelser og omkring selve løsningsmodellerne. Der er tale om en procedureform, som anvendes i de tilfælde, hvor en ordregiver kan definere hvad de ønsker af resultat, men ikke er i stand til at definere, hvordan det pågældende resultat kan blive opnået.
I løbet af processen vil det derfor blive drøftet, hvilke muligheder samt begrænsninger, der er relevante i forhold til opfyldelse af kommunens behov. Og på baggrund af disse drøftelser, der foregår i strukturerede og individuelle dialogmøder med de prækvalificerede tilbudsgivere, vil udbudsmaterialet løbende blive udformet og en løsningsmodel identificeret.
Den endelige løsningsmodel skal således endeligt defineres og præciseres i samarbejde imellem tilbudsgiverne og Lolland Kommune.
Processen indledes med et fælles dialogmøde, derefter forventes afholdt 2-4 individuelle dialogmøder med de prækvalificerede leverandører. Efter afsluttede dialogmøder, vil der blive afholdt en tilbudsfase på baggrund af udarbejdet udbudsmateriale.
Ansøgningsfrist: 20. januar 2023
Indledende fællesmøde: 8. februar 2023
Indsendelse leverandørens af 1. beskrivelse: 1. marts
1. individuelle møde: uge 10
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk