Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/68244313-2796-4463-83b8-723c8e021b70/publicMaterial
Udbyder
Ressourceindsamling A/S
Vindere
(05.04.2023)
Volvo Truck Center A/S
Højager 7
2630 Taastrup
El-renovationsbiler til Ressourceindsamling
Ressourceindsamling A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 41060565
Postadresse: Farverland 4
By: Glostrup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Grøn Therp
E-mail: cgt@cloverleaf.dk
Telefon: +45 20486912
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/68244313-2796-4463-83b8-723c8e021b70/homepage
Del II: Genstand
El-renovationsbiler til Ressourceindsamling
Den udbudte opgave omfatter indkøb af fabriksnye og færdigopbyggede el-renovationsbiler af nedenstående biltyper til Ordregiver samt tilhørende service.
Ordregiver ønsker at indkøbe følgende el-renovationsbiler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser:
El-renovationsbil 3-akslet, (26 ton) 2-kammer: 10 stk.
El-renovationsbilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til Ordregiver og med tilhørende service- og reparationsaftale.
Herudover indeholder kontrakten følgende optioner:
Option 1: Indkøb af yderligere el-renovationsbiler:
• El-renovationsbiler 3-akslet, 2-kammer: 12 optioner af 5 biler samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler.
Option 2:
• El-renovationsbiler 3-akslet, 1-kammer: 2 optioner af 5 biler samt service- og reparationsaftale for disse biler.
Option 3:
• Forlængelser af service- og reparationsaftalen: Service- og reparationsaftalen kan forlænges 2 gange 2 år
Den udbudte opgave omfatter indkøb af fabriksnye og færdigopbyggede el-renovationsbiler af nedenstående biltyper til Ordregiver samt tilhørende service.
Ordregiver ønsker at indkøbe følgende el-renovationsbiler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser:
El-renovationsbil 3-akslet, (26 ton) 2-kammer: 10 stk.
El-renovationsbilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til Ordregiver og med tilhørende service- og reparationsaftale.
Herudover indeholder kontrakten følgende optioner:
Option 1: Indkøb af yderligere el-renovationsbiler:
• El-renovationsbiler 3-akslet, 2-kammer: 12 optioner af 5 biler samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler.
Option 2:
• El-renovationsbiler 3-akslet, 1-kammer: 2 optioner af 5 biler samt service- og reparationsaftale for disse biler.
Option 3:
• Forlængelser af service- og reparationsaftalen: Service- og reparationsaftalen kan forlænges 2 gange 2 år
Ordregiver har mulighed for at gøre brug af option 1 og 2 til og med 4 år (48 måneder) efter kontraktens underskrift. Option 3 kan gøres gældende i henhold til afsnit 4.3 i Kontrakten.
Option 1: Indkøb af yderligere el-renovationsbiler:
• El-renovationsbiler 3-akslet, 2-kammer: 12 optioner af 5 biler samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler.
Option 2:
• El-renovationsbiler 3-akslet, 1-kammer: 2 optioner af 5 biler samt service- og reparationsaftale for disse biler.
Option 3:
• Forlængelser af service- og reparationsaftalen: Service- og reparationsaftalen kan forlænges 2 gange 2 år
Ordregiver har mulighed for at gøre brug af option 1 og 2 til og med 4 år (48 måneder) efter kontraktens underskrift. Option 3 kan gøres gældende i henhold til afsnit 4.3 i Kontrakten.
Aftalen er ikke opdelt i delkontrakter, idet der ønskes en samlet kommercielt optimeret løsning for design og efterfølgende service, samt at en opdeling af kontrakten vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt.
Varigheden angivet i II.2.7) er anslået. Den afgøres af leveringstiden på bilerne samt en 10-årlig Service- og vedligeholdelsesaftale for hvert leveret køretøj.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet:
• Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår.
• Tilbudsgiver skal som minimum have en nettoomsætning på 70.000.000 DKK for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår
• Tilbudsgiver skal som minimum have en soliditetsgrad på 10% for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår. Soliditeten beregnes på følgende måde:
Soliditetsgrad = egenkapital x 100 / samlede aktiver
Oplysning om økonomisk og finansiel formåen ved oplysning om de efterspurgte nøgletal skal angives i ESPD dokumentet.
Tilbudsgiver skal kunne præstere minimum 1 reference på levering af en el-renovationsbil. Referencen må ikke være ældre end 3 år, hvilket vil sige, at el-renovationsbilen skal være leveret til kunden inden for de seneste 3 år.
Beskrivelse af referencen skal som minimum indeholde:
- Beskrivelse af typen af el-renovationsbil der er leveret, herunder oplysninger om arbejdsmiljømæssige forhold i førerhuset samt effektivitet i driften (navnlig indstigningshøjde ved alle driftsfunktioner samt størrelse på døråbning).
- Antallet af leverede biler på referencen til dags dato
- Oplysning om hvem kunden var samt kontaktoplysninger på kunden, således at referencen kan efterprøves ved at tage kontakt til kunden.
Oplysning om teknisk og faglig formåen (referencer) skal angives i ESPD dokumentet.
Hvis en reference vedrører en rammeaftale, skal en reference forstås som en faktisk leverance, dvs. en reference er leverancer af opgaver udført under samme kontrakt. Det kan være løbende leverancer leveret over tid for samme kunde som hidrører samme kontrakt, fx en rammeaftale som har været gældende med samme kunde over de sidste 3 år. Denne løbende leverance tilsammen udgør en (1) reference. Hvis der er tale om en rammeaftale med flere ordregivere, vil leverancer pr. ordregiver tælle som selvstændige referencer.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 134a-136 i udbudsloven, samt de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. 2. Udelukkelsesgrundene fremgår af ESPD, del III.
Der gøres i den forbindelse opmærksom på, at udbudslovens § 134 a omfatter en rent national udelukkelsesgrund.
I forbindelse med udfyldelse af ESPD’et, skal det oplyses med ”Ja” eller ”Nej” i Del III, afsnit D, om den økonomiske aktør er omfattet af udelukkelsesgrunden.
Såfremt ansøger er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, vil ansøger blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre ansøger inden for en passende frist kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for ansøgers pålidelighed (”selfcleaning”), jf. udbudslovens § 138.
//
//
Tilbuddet skal afgives på dansk, dog kan bilagsmateriale af generel karakter være affattet på et af de skandinaviske sprog eller engelsk. Ved materiale af generel karakter anses produktblade, varekataloger, regnskaber, tekniske specifikationer mv.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudslovenskal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsensvej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk