Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Maabjerg Energy Center - BioGas A/S
Vindere
Operationel Leasing af fabriksnye lastbil trækkere med tilhørende servicekontrakt
(21.04.2023)
Scania Danmark A/S
Industribuen 19
2635 Ishøj
Operationel Leasing af fabriksnye lastbil trækkere med tilhørende servicekontrakt
Maabjerg Energy Center - BioGas A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 32266266
Postadresse: Nupark 51
By: Holstebro
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7500
Land: Danmark
Kontaktperson: Emil Steffensen
E-mail: est@mec-biogas.dk
Telefon: +45 29694689
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/192130490.aspx
Del II: Genstand
Operationel Leasing af fabriksnye lastbil trækkere med tilhørende servicekontrakt
Der skal i marts måned 2024 leveres 5 stk. nye lastbiltrækkere. MEC - Bio Gas er ejet af det fælles Holstebro-Struer-selskab Maabjerg Energy Center A/S. Der er tale om en Operationel leasing aftale med tilhørende fuld serviceaftale.
Maabjerg Bio Gas er et anlæg for bioenergi. Anlægget er i stand til at håndtere store mængder gylle, affald fra fødevareindustrien, som igennem en kompliceret proces bliver omdannet til varme, elektricitet og forskellige næringsstoffer, som evt. kan anvendes til videresalg.
MEC - BioGas udbyder kontrakt på Operationel leasing af 5 fabriksnye lastbiltrækkere til gylle- og restprodukttransport (afgasset materiale).
De 5 lastbiltrækkere monteres alle efter levering til ordregiver med VM Tarm 39000L gylletanksemitrailer.
Holstebro
Lastbilerne skal gennemsnitligt køre 170.000 km om året i de 4 år kontrakten gælder, hvor samlet antal km i hele perioden ca. 3.400.000 km skal være i puljeordning, dvs. at alle Køretøjer ikke nødvendigvis skal køre det samme antal km. Ordregiver sikrer, at lastbilerne skifter rute således, at de kommer så tæt på 680.000 km hver som muligt. I optionsåret køres ligeledes gennemsnitligt 170.000 km pr. lastbil hvor samlet antal km i hele kontraktperioden inkl. optionsåret, ca. 3.400.000 tillagt ca. 170.000 km for hver lastbil, hvor kontraktener forlænget, skal være i puljeordning, dvs. at alle Køretøjer ikkenødvendigvis skal køre det samme antal km. Ordregiver sikrer, at lastbilerne skifter rute således, at de kommer så tæt på 850.000 km hver som muligt. Såfremt den faktiske kørestrækning i kontraktperioden overstiger mere end 102% af den i kontraktperioden aftalte, foretages en efterregulering og -fakturering. De leasede lastbiltrækkere skal udelukkende køre i Danmark.
Ordregiver indestår for, at lastbiltrækkeren kun betjenes af dertil kvalificeret personale, og at chaufføren har gyldigt kørekort. Ved kontraktens udløb er Ordregiver forpligtet til straks at tilbagelevere de lastbiltrækkerne til Leverandøren uden anden forringelse end almindeligt slid og ælde. Ordregiver betaler vægtafgift, vejbenyttelsesafgift samt tegner sædvanlig forsikring og har aftale om Vejhjælp.
Der skal i hele kontraktperioden være fuld service aftale på alle 5 lastbiltrækkere. Autoriseret værksted inden for radius 15 km fra ordregivers adresse (Energivej 13, Holstebro). Det skal være muligt at tilkalde service på alle tidspunkter alle dage hele året. Vilkår for aftalen fremgår af Serviceaftalen, der er bilag til hoved kontrakten.
Kontrakten kan forlænges af Ordregiver med 9 måneders forudgående skriftligt varsel herom til Leverandøren. Forlængelse kan ske én gang med op til 1 år. Ordregiver forbeholder sig ret til at forlænge kontrakten for én eller flere eller alle 5 lastbiltrækkere.
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, da det ud fra en økonomisk og praktisk og styringsmæssig betragtning ikke vurderes hensigtsmæssigt med flere leverandører. Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers udfyldelse af ESPD:
Tilbudsgiver angiver i ESPD DEL IV "Udvælgelseskriterier", ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne.
Oplysning om den betydeligste sammenlignelige leverance, som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 5 år Kun referencer, der vedrører leverancer, som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning. Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance.
Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke varer leverancen vedrørte, samt tilbudsgivers rolle i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for leverancen bedes tilbudsgiver angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning.
Der kan maksimalt angives 1 reference, uanset om tilbudsgiver er en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives mere end 1 reference, vil der alene blive lagt vægt på den første reference. Referencer her ud over vil der blive set bort fra.
I forhold til dokumentation for teknisk og faglig formåen, skal tilbudsgiver fremlægge følgende dokumentation:
Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Der kræves minimum 1 reference med en sammenlignelig leverance som den annoncerede kontrakt indenfor de seneste 5 år (regnet fra tilbudsfristen). Med en sammenlignelig leverance som den annoncerede kontrakt forstås salg, leje eller leasing af lastbiltrækker til gylletransport med tilhørende serviceaftale leveret til et biogasselskab i Danmark med minimum 150.000 gennemsnitligt kørte km om året.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Alene de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder anvendelse i dette udbud.
Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark.
Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU's sanktioner i henhold til EU forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD'et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven udgør tilbudsgiverens egen-erklæring i ESPD'et endelig dokumentation. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk