Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Delaftale 1 - Cykel og Elcykel
(26.09.2023)
BLACK IRON HORSE APS
Skøjtevej 11
2770 Kastrup
Delaftale 1 - Cykel og Elcykel
(26.09.2023)
Støvring Cykler
Hobrovej 72
9530 Støvring
Udbud af Tjenestecykler
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Marlene Maagaard Larsen Andreasen
E-mail: sx7h@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/201631885.aspx
Del II: Genstand
Udbud af Tjenestecykler
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Tjenestecykler til brug for Københavns Kommunes ansatte til udførelse af deres arbejde. Ved tjenestecykler forstås to-hjulede cykler med og uden el samt to forskellige udgaver af el-ladcykler.
Cyklerne vil blive brugt af arbejdsgrupper som hjemmeplejen, parkeringsvagter, gartnerfolk, pædagoger, kontorfolk ect.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Delaftale 1 - Cykel og Elcykel
København
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Tjenestecykler til brug for Københavns Kommunes ansatte til udførelse af deres arbejde. Ved tjenestecykler forstås i delaftale 1 - Cykel og Elcykel.
Cyklerne vil blive brugt af arbejdsgrupper som hjemmeplejen, parkeringsvagter, gartnerfolk, pædagoger, kontorfolk ect.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Delaftale 2 - El-ladcykel - Institutions ladcykel
København
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Tjenestecykler til brug for Københavns Kommunes ansatte til udførelse af deres arbejde. Ved tjenestecykler forstås i delaftale 2 - El-ladcykel.
Cyklerne vil blive brugt af arbejdsgrupper som institutioner med behov for transport af personer.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Delaftale 3 - El-ladcykel - Gartner ladcykel
København
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Tjenestecykler til brug for Københavns Kommunes ansatte til udførelse af deres arbejde. Ved tjenestecykler forstås i delaftale 3 el-ladcykler egnet til gartnere.
Cyklerne vil blive brugt af gartnere i Københavns kommune.
Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
Delaftale 1
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 10.000.000 (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 1.000.000 i det seneste disponible regnskabsår.
Delaftale 2 og 3
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 1.000.000 (ekskl. moms).
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 500.000 i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 2 og op til 5 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde delaftale 1:
- At tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 2 og op til 5 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato. Ved sammenlignelige referencer menes levering af cykler og/eller elcykler som er omfattet af kontraktens genstand.
- At mindst en af referencerne skal vedrøre levering af cykler og/eller elcykler til en offentlig kunde.
- At referencerne skal have en samlet værdi af minimum DKK 400.000 eksklusive moms.
- At referencerne skal være udført inden for de seneste 3 år, regnet fra fristen for tilbudsafgivelse.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde delaftale 2 og 3, uanset om tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på delaftale 2, 3 eller begge:
- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 2 og op til 5 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato. Ved sammenlignelige referencer menes levering af el-ladcykler som er omfattet af kontraktens genstand.
- At mindst en af referencerne skal vedrøre levering af El-ladcykler til en offentlig kunde.
- At referencerne skal have en samlet værdi af minimum DKK 100.000 eksklusive moms.
- At referencerne skal være udført inden for de seneste 3 år, regnet fra fristen for tilbudsafgivelse.
Referencerne bør indeholde følgende oplysninger:
- Kort beskrivelse af leverede ydelser
- Modtager af ydelserne (kontaktoplysninger på kontaktperson)
- Beløb i DKK eksklusive moms.
- Tidspunkt for opgavens udførelse (både start- og slutdato)
Såfremt der angives flere referencer end angivet ovenfor, lægges der udelukkende vægt på de 5 nyeste referencer.
Der henvises til bilag A: Udkast til kontrakt. Kontrakten indeholder en arbejdsklausul vedr. overenskomstmæssig løn. Kontrakten indeholder et CSR-bilag.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §134a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-2.
I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende tilbudsgivers (egenkapital og omsætning) i indtil det seneste 3 disponible regnskabsår.
I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og de vindende tilbudsgivere skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk