Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=369291&B=KRFO
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Udbud vedr. leje af mobil uddannelsestrailer
(28.08.2023)
Roadshows ApS
Kissendrupsvej 38
4640 Faxe
Udbud vedr. leje af mobil uddannelsestrailer
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Ketelsen
E-mail: camilla.ketelsen@krfo.dk
Telefon: +45 72554382
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Udbud vedr. leje af mobil uddannelsestrailer
Formålet med udbuddet er at leje en mobil trailer til brug for Kriminalforsorgens uniformerede uddannelser. Den mobile trailer skal benyttes til uddannelse, herunder træning af mulige virkelighedsnære scenarier, som det uniformerede personale vil kunne møde i deres hverdag på Kriminalforsorgens matrikler. Den mobile trailer skal placeres i tilknytning til etablerede pop-up uddannelser i hhv. Esbjerg og Odense, samt kunne benyttes på øvrige af Kriminalforsorgens matrikler.
Som led i Kriminalforsorgens flerårsaftale 2022-2025 er der etableret to pop-up skoler, der skal benyttes til Kriminalforsorgens uniformerede personale. Pop-up skolerne har til formål at styrke Kriminalforsorgens rekrutteringsindsats, og er placeret i hhv. Odense og Esbjerg. Til brug for uddannelse på pop-up skolerne ønsker ordregiver at leje en mobil trailer. Den mobile trailer skal benyttes til uddannelse, herunder træning af mulige virkelighedsnære scenarier, som det uniformerede personale vil kunne møde i deres hverdag på Kriminalforsorgens matrikler. Foruden Odense og Esbjerg skal den mobile uddannelsestrailer kunne benyttes på øvrige af Kriminalforsorgens lokationer. Den mobile trailer omfatter leje af førervogn og trailer. Foruden leje af en mobil trailer ønskes løst en række praktiske opgaver i forbindelse med ydelsen, herunder bl.a. leje af en chauffør samt rengøringsservice.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten på uændrede vilkår i op til 2 gange af 12 måneder
I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter. Ordregiver har med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn vurderet, at det ikke er hensigtsmæssigt at foretage en opdeling af kontrakten i delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
o Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en positiv egenkapital beregnet på baggrund af det senest afsluttede regnskabsår.
o Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en positiv soliditetsgrad beregnet på baggrund af det senest afsluttede regnskabsår. Soliditeten udregnes efter følgende formel: Egenkapital * 100 / Samlede aktiver.
o Tilbudsgiver skal kunne dokumentere 1 sammenlignelig reference, der er udført inden for de seneste 3 år. Med sammenlignelig reference menes mere konkret udlejning af en mobil trailer, der består af en førervogn og trailer, hvor virksomheden stiller den mobile trailer samt chauffør til rådighed. Referencen skal indeholde en kort beskrivelse af opgaverne og de leverede services, kontraktsum, aftaleperiode og angivelse af reference (kunden). Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente kontaktoplysninger for den konkrete reference, såfremt ordregiver finder det nødvendigt at kontakte referencen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, som befinder sig den frivillige udelukkelsesgrund nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på ordregivers anmodning fremsende en maksimalt 6 måneders gammel serviceattest for at dokumentere, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Ordregiver opfordrer til, at tilbudsgiver indhenter serviceattesten hurtigst muligt og før tilbudsfristen, da der kan være op til to ugers ventetid på udstedelsen efter bestillingen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk