23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
26.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Technical Education Copenhagen

Simulator kørsel - TEC


Technical Education Copenhagen

578234-2024 - Resultater
Danmark – Transportudstyr og transporthjælpemidler – Simulator kørsel - TEC
OJ S 188/2024 26/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Technical Education Copenhagen
E-mail anika.orup@d-s-r.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Simulator kørsel - TEC
Beskrivelse Udbuddet omfatter indkøb af simulatorer (6 stk.), support, software mv. Simulatorerne forventes leveret oktober/november, senest i indeværende år. Udbuddets omfang er begrænset til et engangskøb af simulatorer og software/licenser, samt med løbende levering af support/software assurance. For yderligere oplysninger om udbuddets omfang og indhold henvises til Kontraktbilag 3: Kravspecifikation. Ordregivers maksimale indkøbssum er DKK 2.400.000 ekskl. moms.
Identifikator for proceduren 81c40962-dabd-46c6-ad1f-cb0dbc0d5c15
Tidligere bekendtgørelse : bf46ae2b-3fff-4087-a9bf-a157bd970c1b-01
Intern ID 2024/28
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Tilbudsgiver skal tilmelde sig udbuddet og afgive tilbud via det elektroniske udbudssystem Ethics. Tilbudsgiver skal holde sig orienteret i udbudssystemet, hvor spørgsmål/svar offentliggøres. I forbindelse med afsendelse af tilbud skal tilbudsgiver fremsende udfyldt ESPD. Tilbudsgivers udfyldte ESPD er et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af én af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at tilbudsgiver opfylder minimumskravene til egnethed. ESPD udarbejdes online i den særlige ESPD-funktion. VIGTIGT: Ordregiver kan IKKE læse en ESPD xml-fil, der er vedhæftet tilbuddet på anden måde end i den særlige ESPD-funktion. En tilbudsgiver der vedhæfter en ESPD xml-fil, som Ordregiver ikke kan læse, vil ikke være konditionsmæssig. Tilbudsgiver skal udfylde ESPD i henhold til anvisningerne i nærværende udbudsbekendtgørelse og udbudsbetingelsernes punkt 3 og i øvrigt følge anvisningerne i selve ESPD’et. Tilbudsgiver kan indhente yderligere vejledning til udfyldelsen og fremsendelsen af ESPD i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning, ”ESPD – Det fælles europæiske udbudsdokument” jf. ESPD – Det fælles europæiske udbudsdokument (kfst.dk) Såfremt tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), skal særskilt ESPD fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. I disse tilfælde skal de i sammenslutningen deltagende virksomheder i deres ESPD del II A svare ”Ja” til spørgsmålet, ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, ligesom deltagerens rolle i konsortiet beskrives. Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men der skal iblandt sammenslutningens virksomheder udpeges en fælles befuldmægtiget, der tegner alle virksomheder i sammenslutningen. Endvidere skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for opfyldelsen af Leveringsaftalen. Dokumentation: For tilbudsgivere, som udgør en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), gælder desuden, at de som en del af dokumentationen skal fremlægge en underskrevet konsortieerklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter solidarisk for Leveringsaftalens opfyldelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34151000   Køresimulatorer, 34152000   Øvelsessimulatorer, 80000000   Uddannelse og undervisning
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Stamholmen 201    
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nærmere informationer fremgår af udbudsmaterialet.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Simulator kørsel - TEC
Beskrivelse : Udbuddet omfatter indkøb af simulatorer (6 stk.), support, software mv. Simulatorerne forventes leveret oktober/november, senest i indeværende år. Udbuddets omfang er begrænset til et engangskøb af simulatorer og software/licenser, samt med løbende levering af support/software assurance. For yderligere oplysninger om udbuddets omfang og indhold henvises til Kontraktbilag 3: Kravspecifikation. Ordregivers maksimale indkøbssum er DKK 2.400.000 ekskl. moms.
Intern ID : 2024/28
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34151000   Køresimulatorer, 34152000   Øvelsessimulatorer, 80000000   Uddannelse og undervisning
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : nærmere informationer fremgår af udbudsmaterialet.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Stamholmen 201    
By : Hvidovre
Postnummer : 2650
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Nærmere informationer fremgår af udbudsmaterialet.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 20/09/2024
Varigheds slutdato 30/06/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 12
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Forlængelsernes samlede varighed, inklusive alle forlængelser, kan dog maksimalt være 12 måneder. For hver forlængelse Ordregiver måtte kræve skal Ordregiver skriftligt varsle Leverandøren senest 4 måneder inden Kontraktens udløb (heri indeholdt eventuelle tidligere forlængelser).
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i Lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr 593 af 02/06/2016 - kan hentes påwww.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU af 26. februar 2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: - 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 391 500,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Tenstar Simulation AB
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2024/28
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Indkøb af simulatorer - TEC
Dato for indgåelse af kontrakten 18/09/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Technical Education Copenhagen
Registreringsnummer : 20 57 89 12
Postadresse : Stæhr Johansens Vej 7    
By : Frederiksberg
Postnummer : 2000
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Anika Orup (på vegne af ordregiver)
Telefon : +4561202024
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Tenstar Simulation AB
Registreringsnummer : SE-556786-5570
By : Tanumshede
Postnummer : 45731
Landsdel (NUTS) : Västra Götalands län   ( SE232 )
Land : Sverige
Telefon : +46 10-1414498
Internetadresse : https://tenstarsimulation.com/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 14a598a1-fd61-42c1-ac75-ebc65e590cac   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 25/09/2024   08:19:44 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 25/09/2024   08:45:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 578234-2024
EUT-S-nummer : 188/2024
Offentliggørelsesdato : 26/09/2024

Send til en kollega

0.031