5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34144431
Fejekøretøjer med sug
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34921100
Gadefejemaskiner
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option 1: Service- og reparationsaftale på 2 år eller 2000 timer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
Yderligere oplysninger
:
Udbuddet annulleres med henvisning til fejl i udbudsmaterialets bilag 2 kravspecifikation.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Samlede anskaffelsessum ekskl. Moms
Beskrivelse
:
Samlede anskaffelsessum ekskl. Moms, jf. Tilbudslisten
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris for service- og reparationsaftale
Beskrivelse
:
Pris på service- og reparationsaftale på 2 år eller 2000 timer, jf. Tilbudslisten
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Let komfortable indstigning
Beskrivelse
:
Det vægtes positivt, at indstigning i maskinen let og sikkert kan gøres, det gælder f.eks. god placering af gribehåndtag og trin, herunder skrid sikring. Ved pointtildeling rangeres de tilbudte maskiner forholdsmæssigt efter antal af trin og håndtag i forhold til total indstigningshøjde. Dermed tildeles maskinen med lavest afstand imellem trinene i forhold til den samlede højde bedst.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
5
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Antal cm mellem dørpanel/indstigningskant og øverste kant i dørrammen
Beskrivelse
:
Det vægtes positivt, at der er stor afstand mellem dørpanel/indstigningskant og øverste kant i dørrammen. Ved pointtildeling rangeres de tilbudte maskiner forholdsmæssigt efter denne afstand. Dermed tildeles maskinen med størst afstand mellem dørpanel/indstigningskant og øverste kant i dørrammen bedste point, hvorimod maskinen med laveste afstand tildeles ringeste point.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
6
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Samlet fornemmelse af plads og rum ved førerplads samt generel køreoplevelse
Beskrivelse
:
Det vægtes positivt, at fornemmelsen af plads og rum ikke føles træng eller klaustrofobisk for testpersonerne. Jo mere trængt føreren oplever pladsfornemmelsen og kabinerummet, desto ringere point tildeles maskinen. Endvidere vægtes det positivt, at testpersonen har en god køreoplevelse, fx. pga. en oplevelse af begrænset støjniveau i kabinen ved kørsel på alm. vej og/eller let og behagelig føring af maskinen, m.v. Omvendt vægtes det negativt, hvis testpersonen oplever en dårlig køreoplevelse, fx pga. hård affjedring af maskinen, m.v. Eksemplerne er ikke udtømmende, da vurderingen af køreoplevelsen beror på testpersonernes individuelle erfaringer under testkørslen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
7
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Aflæsning af opfejet materiale
Beskrivelse
:
Chaufføren skal kunne foretage aflæsning samt rengøring og rensning af filtre og solde, på en måde, der ikke ergonomisk hæmmende for testpersonen, dvs. det vægtes positivt hvis: - Jo mere der udføres elektrisk eller hydraulisk, spil eller tilsvarende. Det vægtes negativt hvis: - Chaufføren skal løfte, skubbe, banke, opholde sig unødigt tæt på det op fejede materiale. Eksemplerne er ikke udtømmende, da vurderingen af overanstrengelser ved betjening/drift og vedligehold beror på testpersonernes individuelle erfaringer under testen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
5
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Komfort i førersæde
Beskrivelse
:
Det vægtes positivt, at maskinen er udstyret med et sæde, der minimerer testpersonernes oplevelse af bump ved kørsel over ujævnheder, ind og udstigning fra sædet skal være let og ubesværet. det vægtes positivt. -Hvis sædet f.eks. kan drejes eller på anden måde er indrettet på en måde som letter hverdagen for chaufføren Det vægtes negativt - Hvis sædet er hårdt og stift, hvis dette er generende for chaufføren. (Siddekomfort i forhold til rattet) Det vægtes negativt, hvis testpersonen oplever, at ratstammen kommer i vejen for benene, når sædet og rattet er indstillet ergonomisk optimalt i forhold til testpersonen. Jo større gener testpersonen oplever som følge af dette, desto mere negativt vægtes vurderingen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
6
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Placering af maskinens instrumenter, betjeningsgreb, touchskærm, herunder betjening af feje og suge enheder), samt praktisk brug af maskinens knapper og betjeningsgreb
Beskrivelse
:
Det vægtes positivt, at føreren under kørsel kan betjene instrumenter, betjeningsgreb, touchskærm samt radio/telefon, på en enkel og sikker måde. Dermed vægtes det f.eks. negativt, hvis: - Føreren oplever besvær med at finde maskinens betjeningsgreb og knapper under kørsel. - Føreren oplever besvær med at betjene maskinens betjeningsgreb og knapper under kørsel. - Føreren oplever besvær med betjening af touchskærm. Eksemplerne er ikke udtømmende, da vurderingen af enkeltheden og sikkerheden ved betjeningen beror på testpersonernes individuelle erfaringer under testkørslen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
5
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Udsyn og blinde vinkler
Beskrivelse
:
Det vægtes positivt, at føreren har godt udsyn igennem alle ruder (Forrude, sideruder og bagrude, bakspejl og sidespejle). Maskinen tildeles bedste point, såfremt føreren oplever frit udsyn igennem alle ruder, således at føreren oplever fuldkommen tryghed ved at navigere rundt med maskinens, særligt med fokus på cyklister i blinde vinkler. Maskinen tildeles ringeste point, såfremt føreren oplever begrænset udsyn i en sådan grad, at føreren oplever væsentlig utryghed ved at navigere rundt med maskinen. (Begrænset udsyn kan f.eks. opstå, hvis hjørnestolper i førerkabinen er meget brede – eksemplet er ikke udtømmende).
Vægtning (procentdel, præcis)
:
6
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Slagelse Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Slagelse Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA