Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Sydøstjyllands Brandvæsen I/S
Vindere
Opbygning af Tankvogne
(27.04.2017)
Falck Danmark A/S
Polititorvet 1
1780 København V
Opbygning af Tanksprøjter
(27.04.2017)
Falck Danmark A/S
Polititorvet 1
1780 København V
Opbygning af brandkøretøjer til Sydøstjyllands Brandvæsen
Sydøstjyllands Brandvæsen I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
35439862
Endelavevej 5
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Jacob Holm Jørgensen
Telefon: +45 76292026
E-mail: udbud-hho@horsens.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.indkob-hho.dk
Del II: Genstand
Opbygning af brandkøretøjer til Sydøstjyllands Brandvæsen.
Der udbydes opbygning af brandbiler på eksisterende chassiser, fordelt på 2 delaftaler, hhv. tanksprøjter og tankvogne.
Der er mulighed for at afgive tilbud med kombinationsrabat, såfremt samme tilbudsgiver afgiver tilbud på både Delaftale 1 og Delaftale 2.
Denne mulighed er beskrevet yderligere i udbudsmaterialet.
Opbygning af Tanksprøjter
Horsens og Hedensted Kommuner.
Der udbydes opbygning af 5 tanksprøjter på eksisterende chassiser. Ordregiver har selv indkøbt chassiser til formålet.
Udbuddet gennemføres efter proceduren udbud med forhandling. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage et indledende tilbud, og dermed ikke gennemføre forhandlinger.
Der er mulighed for at afgive en kombinationsrabat, såfremt der sker tildeling af begge rammeaftaler til samme tilbudsgiver.
Kontrakten udløber 3 måneder efter Leverandøren har foretaget fuldstændig og korrekt leverance.
— Vurdering af ansøgernes bedste referencer fra opbygninger af lignende køretøjer.
I det omfang der er brug for at begrænse antallet af ansøgere vil dette ske ud fra en vurdering af Ansøgers referencer og i hvilket omfang disse dokumenterer erfaring med opbygning af lignende køretøjer.
Option på tilvalg af følgende udstyr:
Optionspakker:
Til 1 køretøj: Skæreslukkersystem, CAFS-anlæg samt elektrisk spil
Til 2 køretøjer: CAFS-anlæg samt elektrisk spil
Til 2 køretøjer: Mindre CAFS-anlæg samt elektrisk spil.
Opbygning af Tankvogne
Horsens og Hedensted Kommuner.
Der udbydes opbygning af 2 tankvogne til Sydøstjyllands Brandvæsen.
Den ene tankvogn skal have en tankkapacitet på ca. 8 000 l vand. Den anden tankvogn skal have en tankkapacitet på ca. 12 000 l vand.
Kontrakten udløber 3 måneder efter Leverandøren har foretaget fuldstændig og korrekt leverance.
— Vurdering af ansøgernes bedste referencer fra opbygninger af lignende køretøjer.
I det omfang der er brug for at begrænse antallet af ansøgere vil dette ske ud fra en vurdering af Ansøgers referencer og i hvilket omfang disse dokumenterer erfaring med opbygning af lignende køretøjer.
Der udbydes et mindre antal optioner af mindre værdi. Disse fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD Del IV, (alfa), erklære, at Ansøger opfylder alle de stillede mindstekrav til udvælgelseskriterierne, dermed alle stillede mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen og teknisk og faglig formåen.
Ansøgere skal medsende:
— (Kopi af) revisorpåtegnet årsregnskab for Ansøgers/Tilbudsgivers seneste afsluttede regnskabsperiode. Hvis egenkapitalen ikke fremgår af årsregnskabet, da skal Ansøger indsende en erklæring hvoraf egenkapitalen med revisorattestering fremgår for den seneste afsluttede regnskabsperiode. Attesteringen skal være foretaget af registreret eller statsautoriseret revisor.
Ansøgere må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som anført i Udbudsloven.
Ansøger/Tilbudsgiver skal opfylde nedenstående mindstekrav vedr. egenkapital for det seneste disponible regnskabsår:
Egenkapital:
Det er et mindstekrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det anførte regnskabsår som minimum er positiv.
Som dokumentation for Ansøgers/Tilbudsgivers referencer skal fremsende følgende:
— Udfyldt referenceliste. Udbyder forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer og kundens navn (samt kontaktperson hos kunden). Herudover skal Tilbudsgiver angive omfanget af referencen, dvs. beskrive hvilke og hvor mange opbygninger af lignende køretøjer, der var tale om.
Det er et mindstekrav, at Ansøger/Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. Ved sammenlignelige leverancer forstås opgaver inden for samme fagområde, dvs. opbygning af brandbiler og hvilke typer.
Der stilles krav om garantistillelse fra de valgte leverandører i form af en anfordringsgaranti:
For Delaftale 1 — Tanksprøjter skal denne være på 1 500 000 DKK.
For Delaftale 2 — Tankvogne skal denne være på 600 000 DKK.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Eventuelle yderligere oplysninger samt spørgsmål/svar vil fremgå af udbuddets underside på Udbyders hjemmeside http://www.indkob-hho.dk, hvorfor potentielle Ansøgere/Tilbudsgivere opfordres til at holde sig orienteret der.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud:
§ 7 Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk