1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Nyborg Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på indkøb af biler til Nyborg Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af fabriksnye personbiler til Nyborg Kommune. Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:Delaftale 1 – El bilerForventet omsætning: kr. 12.000.000Maksimalt forventet omsætning: kr. 15.000.000Delaftale 2 – Benzin bilerForventet omsætning: kr. 3.000.000Maksimalt forventet omsætning: kr. 5.000.000Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én eller på begge delaftaler.Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudsloven (Lov nr. 1564 af 15/12/2015), hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundede, jf. pkt. 8, og opfylder eventuelle mindstekrav kan afgive tilbud.Aftale med vindende tilbudsgiver indgås på baggrund af udkast til kontrakt inkl. bilag, der er vedlagt udbudsmaterialet.Tilbudsgiver gøres opmærksom på, at der kan foretages ændringer af udbudsmaterialet efter offentliggørelse, herunder ændringer af kravspecifikationen og udbudsbetingelserne. Tilbudsgiver opfordres til løbende at holde sig orienteret om udbuddet.
Identifikator for proceduren
:
9f50eec5-d989-43a3-a8fa-87ebfe08069f
Tidligere bekendtgørelse
:
568359-2022
Tidligere bekendtgørelse
:
010584-2023
Intern ID
:
S2022-88421
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt EU-udbud, hvilket betyder at enhver, der opfylder kriterierne kan afgive bud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34110000
Personbiler
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Nyborg
Postnummer
:
5800
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
15 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på indkøb af biler til Nyborg Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af fabriksnye personbiler til Nyborg Kommune. Udbuddet er opdelt i følgende delaftaler:Delaftale 1 – El bilerForventet omsætning: kr. 12.000.000Maksimalt forventet omsætning: kr. 15.000.000Delaftale 2 – Benzin bilerForventet omsætning: kr. 3.000.000Maksimalt forventet omsætning: kr. 5.000.000Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én eller på begge delaftaler.Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudsloven (Lov nr. 1564 af 15/12/2015), hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundede, jf. pkt. 8, og opfylder eventuelle mindstekrav kan afgive tilbud.Aftale med vindende tilbudsgiver indgås på baggrund af udkast til kontrakt inkl. bilag, der er vedlagt udbudsmaterialet.Tilbudsgiver gøres opmærksom på, at der kan foretages ændringer af udbudsmaterialet efter offentliggørelse, herunder ændringer af kravspecifikationen og udbudsbetingelserne. Tilbudsgiver opfordres til løbende at holde sig orienteret om udbuddet.
Intern ID
:
S2022-88421
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34110000
Personbiler
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Nyborg
Postnummer
:
5800
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2023
Varigheds slutdato
:
31/12/2026
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
15 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
15 000 000,00
DKK
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Omkostninger
Navn
:
Totale omkostninger
Beskrivelse
:
TCO jf. Udbudsbilag A
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet (APV)
Beskrivelse
:
APV evaluering af køretøjet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Nyborg Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Nyborg Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nyborg Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
12 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
12 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
15 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
12 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Skandinavisk Motor Co. A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
568359-2022
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
15 000 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
10584-2023
Titel
:
Udbud på Indkøb af biler til Nyborg Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
01/12/2022
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/01/2023
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nyborg Kommune
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
A/S MOGENS FREDERIKSEN AUTOMOBILER
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Statistik om strategiske udbud:
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj
:
M1
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer
:
60
Antallet af renere køretøjer
:
52
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Nyborg Kommune
Registreringsnummer
:
29189722
Postadresse
:
Torvet 1
By
:
Nyborg
Postnummer
:
5800
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Udbud og Indkøb
Telefon
:
+45 63337000
Fax
:
+45 63337001
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Skandinavisk Motor Co. A/S
Registreringsnummer
:
70515113
Postadresse
:
Park Allé 355
By
:
Brøndby
Postnummer
:
2605
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Skandinavisk Motor Co. A/S
Telefon
:
43288200
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
A/S MOGENS FREDERIKSEN AUTOMOBILER
Registreringsnummer
:
45445216
Postadresse
:
Stærmosegårdsvej 54
By
:
Odense M
Postnummer
:
5230
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
A/S MOGENS FREDERIKSEN AUTOMOBILER
Telefon
:
66156001
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
10.
Ændring
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
c0d6707c-070f-43c0-8332-251cec7d8d80
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
15/01/2025
13:15:03 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
15/01/2025
13:15:30 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
30217-2025
EUT-S-nummer
:
11/2025
Offentliggørelsesdato
:
16/01/2025