1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Renovest A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Miljøbeskyttelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb af Storskraldebil
Beskrivelse
:
Ordregivers storskraldsordning ændres pr. 1. januar 2024 fra en henteordning til en bringeordning, som medfører behov for en ny storskraldebil, da Ordregiver overgår fra manuel håndtering af afhentning af storskrald til håndtering med kran. Den nye storskraldsordning forventes først endelig politisk vedtaget af Vesthimmerlands Kommune i september/oktober 2023.
Identifikator for proceduren
:
428332cb-c0df-442f-9556-e053fe61cb9f
Tidligere bekendtgørelse
:
584162-2023
Intern ID
:
154114
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34144510
Køretøjer til affald
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb af Storskraldebil
Beskrivelse
:
Købet drejer sig om en tre-akslet storskraldebil med en akselafstand på 3900 mm., minimum 290 hk. samt nedbygget førerhus med lav indstigning i farven hvid. Storskraldebilen skal monteres med minimum et seks meter langt alulad opbygget med høj forsmæk samt alu-sidefjæl. Alubelægningen skal være med minimum 77 mm. alubund. Storskraldebilen skal monteres med 2000 kg. lift bagpå med minimum 1500 mm. plade. Storskraldebilen skal være påmonteret en 20 tm. kran, der skal kunne tage 1500 kg. på en afstand af 10 meter og have minimum 3 udskud. Bilen skal være udstyret med værktøjskasser under chassiset og en dieseltank på mindst 300 liter. Storskraldebilen skal sættes i drift 1. januar 2024 men grundet Ordregivers behov for intern indretning af lad til diverse affaldsfraktioner, intern undervisning af personale samt testkørsler, vil leveringsfristen være 4. december 2023. Købet vil ske på baggrund af en indgået leveringskontrakt. Kontrakten vil ikke indeholde optioner eller andre tilkøb såsom serviceaftaler etc.
Intern ID
:
154114
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34144510
Køretøjer til affald
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Løgstør
Postnummer
:
9670
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 882 800,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakter med en anslået værdi under udbudstærsklerne
Anden begrundelse
:
Ordregiver (Renovest A/S) tidligere drift af storskraldsordning forventes at blive ændret pr. 1. januar 2024 på baggrund af en politisk beslutning i september/oktober 2023. Ændring af storskraldsordningen medfører et ændret behov for skraldebild, som skal tages i brug fra 1. januar 2024. Storskraldebilen skal specielt opbygges til Ordregivers konkrete behov, og Ordregiver har afsøgt markedet for at finde leverandører, som vil kunne opbygge samt levere en skraldebil indenfor Ordregivers leveringsfrist den 4. december 2023. Leveringsfristen er fastsat ud fra Ordregiver interne behov for tilretning af skraldebilen, intern oplæring af personale samt testkørsler. Det er lykkedes Ordregiver at finde én Leverandør, som kan opfylde Ordregivers krav til opbygning af storskraldebilen indenfor leveringsfristen. Ordregiver har afsøgt markedet for at finde alternative leverandører såfremt, Ordregiver kunne udvide fristen med et par uger, hvilket ej heller har været muligt. Ordregiver har på baggrund af ovenstående vurderet, at Udbudsloven § 80 stk. 3 nr. 2 jf. Dir. 2014/24/EU art. 32 stk. 2 litra b ii finder anvendelse. Ordregiver er underlagt en forsyningspligt, hvorfor Ordregiver ikke kan acceptere en betydelig overskridelse af leveringsfristen, idet ændringerne vil effektueres pr. 1. januar 2024. Ordregiver vil dog kunne finde en midlertidig alternativ løsning for en kort periode, hvis levering af tilsvarende storskraldebil kan finde sted i nær forlængelse af oprindelig leveringsfrist den 4. december 2023. En midlertidig løsning kan kun accepteres i stærkt begrænset omfanget af hensyn til Ordregivers arbejdsmiljø.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Ejner Hessel A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
1 882 800,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Statistik om strategiske udbud:
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj
:
N3
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer
:
1
Antallet af renere køretøjer
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Renovest A/S
Registreringsnummer
:
39193884
Postadresse
:
Stengårdsvej 33
By
:
Løgstør
Postnummer
:
9670
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Christina Lind
Telefon
:
+45 51291454
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Ejner Hessel A/S
Registreringsnummer
:
58811211
Postadresse
:
Agrovej 2
By
:
Nykøbing F
Postnummer
:
4800
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
fa1665c6-72eb-4dce-9b32-15453bd6942d
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
15/01/2025
15:48:06 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
34393-2025
EUT-S-nummer
:
12/2025
Offentliggørelsesdato
:
17/01/2025