1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Struer Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på operationel leasing af elbiler til Struer Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af 29 operationelt leasede elbiler til Struer Kommune.Kontrakten omfatter operationel leasing, herunder fuld service og renholdelseaftale inkl. indvendig vask samt hente/bringe ordning af bilerne fra nærmere angivet adresse i Struer Kommune over kontraktperioden på 48 måneder.
Identifikator for proceduren
:
99c5a8f5-5617-4827-9723-05fbffed577b
Tidligere bekendtgørelse
:
82acfd11-87e0-4ccf-bdf3-6ece2b57a44e-01
Intern ID
:
240128269
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud af en kontrakt efter Udbudsloven.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34110000
Personbiler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler,
66000000
Finansielle tjenester og forsikringstjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Økonomiske aktører opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet. Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §134a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit "Udelukkelse").Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"): - Tilbudsgiveren er erklæret konkurseller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 Økonomiske aktører som er omfattet af de inkluderede udelukkelsesgrunde i §§ 135-137, kan alene deltage i udbuddet, såfremt der fremlægges dokumentation for pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Den Tilbudsgiver, som ifølge Ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, skal dokumentere de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med tilbudsafgivning, bl.a. ved at indhente en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Vilkår for deltagelse i form af konsortier (sammenslutninger) eller ved anvendelse af støttende enheder er beskrevet i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig retten til at komplementere, supplere eller fuldstændiggøre ansøgninger og tilbud.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på operationel leasing af elbiler til Struer Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af 29 operationelt leasede elbiler til Struer Kommune.Kontrakten omfatter operationel leasing, herunder fuld service og renholdelseaftale inkl. indvendig vask samt hente/bringe ordning af bilerne fra nærmere angivet adresse i Struer Kommune over kontraktperioden på 48 måneder.
Intern ID
:
240128269
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34110000
Personbiler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler,
66000000
Finansielle tjenester og forsikringstjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Økonomiske aktører opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet. Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §134a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit "Udelukkelse").Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"): - Tilbudsgiveren er erklæret konkurseller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 Økonomiske aktører som er omfattet af de inkluderede udelukkelsesgrunde i §§ 135-137, kan alene deltage i udbuddet, såfremt der fremlægges dokumentation for pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Den Tilbudsgiver, som ifølge Ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, skal dokumentere de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med tilbudsafgivning, bl.a. ved at indhente en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Vilkår for deltagelse i form af konsortier (sammenslutninger) eller ved anvendelse af støttende enheder er beskrevet i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig retten til at komplementere, supplere eller fuldstændiggøre ansøgninger og tilbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Den samlede totalpris jf. Bilag 2 - Kravspecifikation og tilbudsliste - Operationel leasing El biler vil blive omregnet til point i en lineær model, hvor laveste samlede pris får 8 point, og hvor laveste samlede pris plus 50 pct. får 0 point. Omregningen vil ske ud fra følgende formel: Tilbuddets point = 8 – (8/50 pct.) * (tilbuddets samlede totalpris – laveste samlede totalpris)/laveste samlede totalpris. Den evalueringstekniske pris udgøres af en scenariepris, hvor der beregnes en pris, der består af prisen i alt for de anskaffede biler i TCO-perioden inkl. alle de priselementer, der fremgår af kravspecifikationen i Bilag 2 (1. Leasingpris inkl. Serviceaftaler, dækaftaler mv., 2. grøn ejerafgift, 3. forventet omkostning til El forbrug, 4. pris for over- og underkørte kilometer og 5. Rengøringsaftale). Den samlede evalueringspris udgøres af summen af TCO evalueringspriserne under fanebladet ”priser” i bilag 2. I evalueringsmæssig forstand indregnes omkostningerne for 2500 overkørte km pr. bil i TCO-evalueringen, fratrukket prisen for 2500 underkørte km, pr. bil. Tilbydes der således samme pris for over og underkørte km, får det således ingen betydning i evalueringen. Tilbuddenes grad af opfyldelse af underkriteriet kvalitet bedømmes på en skala fra 0-8 point på baggrund af den fysiske afprøvning af bilerne. Nedenfor er oplistet de 3 delkriteriers evalueringsmæssige vægtning, samt hvad der for hvert delkriterium vægtes positivt ved evalueringen. Der opnås et samlet point fra pointskalaen pr. delkriterium ud fra en samlet helhedsvurdering af underkriterierne til delkriterierne. Såfremt spredningen i priserne for samtlige indkomne (konditionsmæssige og antagelige) tilbud ikke kan rummes inden for ovennævnte gearing på 50%, vil Ordregiver hæve gearingen med 1 %- point ad gangen, indtil samtlige (konditionsmæssige og antagelige) tilbud kan rummes inden for gearingen. Tilbud som samlet set er mere end 75% dyrere end laveste samlede pris vil få 0 point for pris kriteriet.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Tilbuddenes grad af opfyldelse af underkriteriet kvalitet bedømmes på en skala fra 0-8 point på baggrund af den fysiske afprøvning af bilerne. Nedenfor er oplistet de 3 delkriteriers evalueringsmæssige vægtning, samt hvad der for hvert delkriterium vægtes positivt ved evalueringen. Der opnås et samlet point fra pointskalaen pr. delkriterium ud fra en samlet helhedsvurdering af underkriterierne til delkriterierne. • Komfort (50 %) Det vægtes positivt at pladsforholdene ved førersædet vurderes gode for føreren. Det vægter positivt, såfremt rat, sæde og ryglæn kan tilpasses til den, der bruger bilen (flere forskellige fører) og f.eks. giver støtte til lænden. Det vægter positivt, hvis der er en god arbejdsstilling, når personalet bruger bagagerummet inkl. når sæderne er lagt med. Det vægter derfor positivt, hvis læssehøjden er tilpas lav og uden en kant så det er nemt at få ting af forskellig størrelse ind og ud af bagagerummet og fladen vurderes så plan som muligt også når sæderne er lagt ned. Det vægter positivt, hvis der er lette sidevulster på ryglæn og sæde der støtter og aflaster ryggen, når bilen svinger, og det vægter yderligere positivt, hvis det ikke medvirker til at forringe ind- og udstigningsforhold. • Ind- og udstigningsforhold (40 %) Det vægter positivt i hvor høj grad, at bilens taghøjde, bilens frihøjde og størrelsen på bildørens åbning gør det muligt, at komme ind og ud af bilen så ubesværet som muligt for både små og store personer. Det vægter positivt, såfremt føreren kan sætte sig lige ind eller evt. lidt op. Det vægter positivt, hvis bildøren »går let«, dvs. hvordan dørene er at åbne og lukke og hvis håndtagene er placeret, så føreren kan nå dem uden at vende sig, når føreren sidder i bilen og hvis håndtagene har et design, så de er gode at gribe om uden at belaste hænder og håndled. • Køreegenskaber (10 %) De generelle køreegenskaber vurderes i forhold til styring, bremsning og betjening af bilen. Hver testperson vil tildele mellem 0-8 point for hver af de 3 delkriterier ud fra ovenstående beskrivelse. Testpanellet vil bestå af en gruppe testpersoner, der alle arbejder i Struer Kommune. Ved sammensætningen af testpanelet vil ordregiver tilstræbe, at få diversitet i testpanelets deltagere i form af højde, vægt, køn og alder, således at der opnås en så dækkende evaluering som muligt. Point for underkriteriet ”Kvalitet” beregnes på følgende måde: • Point for hvert delkriterium ganges med delkriteriets vægt. På den måde opnås et vægtet point for delkriteriet. • De vægtede point for hver testperson lægges sammen og der opnås en vægtet pointsum for hver testperson. • De vægtede pointsummer for hver testperson lægges sammen og divideres med antallet af testpersoner. På den måde opnås tilbuddet samlede vægtet point for underkriteriet kvalitet.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Struer Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Struer Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Der er kun modtaget ét antageligt tilbud, én ansøgning om deltagelse eller ét projekt
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Struer Kommune
Registreringsnummer
:
29189951
Postadresse
:
Østergade 13-15
By
:
Struer
Postnummer
:
7600
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Asbjørn Kjærgaard på vegne af Ordregiver
Telefon
:
+45 23230909
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
c5334f84-0eee-4cf3-9891-338593282c34
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
22/01/2025
09:46:30 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
22/01/2025
09:46:45 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
47145-2025
EUT-S-nummer
:
16/2025
Offentliggørelsesdato
:
23/01/2025