23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

I/S Refa

Indkøb af renovationsbiler


I/S Refa

57443-2025 - Resultater
Danmark – Renovationsvogne med komprimering – Indkøb af renovationsbiler
OJ S 19/2025 28/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn I/S Refa
E-mail lbd@refa.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af renovationsbiler
Beskrivelse Der ønskes indkøbt 7 stk 1-kammer komprimator renovationsbiler til indsamling af den nye fraktion plast og mad- og drikkekartoner i Guldborgsund og Lolland kommuner. Derudover ønskes service- og reparationsaftale for bilerne (chassis) i en 8 årig periode. 
Identifikator for proceduren 37326652-989e-40ee-aa2e-23d09726a283
Tidligere bekendtgørelse : 00279143-2022
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34144512   Renovationsvogne med komprimering
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Indkøb af renovationsbiler
Beskrivelse : Der ønskes indkøbt 4 stk 2-akslede renovationsbiler med 1-kammer komprimeringsenhed samt 3 stk. 3-akslede renovationsbiler med 1-kammer komprimeringsenhed til indsamling af den fraktionen plast/mad- og drikkekartoner, som opsamles i husstandene i beholdere på hjul eller i plastsække. Renovationsbilerne vil blive anvendt i Guldborgsund og Lolland kommuner. Derudover ønskes service og reparationsaftale for bilerne i en 8 årig periode. Bilerne ønskes leveret fra 1/1-2023.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34144512   Renovationsvogne med komprimering
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Leveringstid
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Kvalitet og service
Vægtning (procentdel, præcis) : 5

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Miljø og arbejdsmiljø
Vægtning (procentdel, præcis) : 10

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Renovationsbilernes ydre indretning
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren I/S Refa
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline I/S Refa
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Udbudssystemleverandør Ejner Hessel A/S
TED eSender Publications Office of the European Union
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 17 962 807,28   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Mercell Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Ejnar Hessel A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 17 962 807,28   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 464834-2022
Titel Indkøb af renovationsbiler
Dato for indgåelse af kontrakten 08/07/2022
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : I/S Refa
Registreringsnummer : 78951818
Postadresse : Energivej 4    
By : Nykøbing F
Postnummer : 4800
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Enhed : Louise Kelfast Schneekloth
E-mail : lbd@refa.dk
Telefon : +45 54841400
Køberprofil : http://www.refa.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Ejner Hessel A/S
Registreringsnummer : 58811211
Postadresse : Jyllandsvej 4    
By : Brande
Postnummer : 7330
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
E-mail : brande@hessel.dk
Telefon : +45 72116100
Fax : +45 72116101
Denne organisations roller
Udbudssystemleverandør
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Fax : +45 33307799
Internetadresse : http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Fax : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Danmark A/S
Registreringsnummer : 25698851
Postadresse : Vesterbrogade 149    
By : Købenahvn V
Postnummer : 1620Købe
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0000
Officielt navn : Publications Office of the European Union
Registreringsnummer : PUBL
By : Luxembourg
Postnummer : 2417
Landsdel (NUTS) : Luxembourg   ( LU000 )
Land : Luxembourg
Telefon : +352 29291
Internetadresse : https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 464834-2022
Hovedårsagen til ændringen Berigtigelse – køber
Beskrivelse Der er indkøbt 7 stk. lastbiler kategori N3, jf. Bek. nr. 1726 af 26/08/2021 om minimumsmål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport.
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : TPO-0001
Beskrivelse af ændringer Der er indkøbt 7 stk. lastbiler kategori N3, jf. Bek. nr. 1726 af 26/08/2021 om minimumsmål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport.
Udbudsdokumenterne blev ændret den 27/01/2025
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 2738bf7e-3e91-40a6-b943-07387e353693   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 27/01/2025   14:08:08 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 57443-2025
EUT-S-nummer : 19/2025
Offentliggørelsesdato : 28/01/2025

Send til en kollega

0.049