23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Vejdirektoratet

VIN 11 - Levering af saltspredere


Vejdirektoratet

88757-2025 - Resultater
Danmark – Køretøjer til vejvedligeholdelse – VIN 11 - Levering af saltspredere
OJ S 28/2025 10/02/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejdirektoratet
E-mail fks@vd.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel VIN 11 - Levering af saltspredere
Beskrivelse Dette udbud omhandler rammeaftaler vedrørende levering af saltspredere til kørebaner som led i vores løbende udskiftning af materiel til vintertjeneste på statsvejene i Danmark. Det forventede omfang forventes i alt at blive cirka 20-25 spredere årligt, fordelt på henholdsvis kombispredere og fugtsaltspredere med tørstofkapacitet på 5, 7 og 9m3. Den samlede forventede værdi for rammeaftalerne forventes at være 32.826.348 kr. ekskl. moms. Rammeaftalens maksimummængde afviger fra den forventede mængde, da rutelængder samt bestykning af hver rute og dermed mængder af materiel kan ændres over tid, hvilket har betydning for omfanget af købte spredere.
Identifikator for proceduren 1538ca11-0a54-4206-a02c-08609bbb724f
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144400   Køretøjer til vejvedligeholdelse
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Hele landet
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 32 826 348,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Rapporten for godkendt test af sprederen, som bruges til evalueringen af underkriterie B, accepteres på engelsk, tysk eller dansk. Resten af tilbuddet skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført under punkt 5.1.11. Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvertsystem. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Levering af fugtsaltspreder
Beskrivelse Se punkt 2.1 Den anslåede værdi af delkontrakten er angivet i udbudsbekendtgørelsen, punkt 5.1.5, og den anslåede mængde, der forventes indkøbt på delkontrakten, er angivet i tilbudslisten. Den maksimale mængde er anført i udbudsbekendtgørelsen, punkt 5.1.1, og den er ca. 50 % større end mængden angivet i tilbudslisten.
Intern ID VIN 11 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144420   Saltspredere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  44113910   Materialer til vintervedligeholdelse
Mængde 84   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/02/2025
Varighed 36   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Rammeaftalen kan forlænges på uændrede vilkår op til 1 gang à 12 måneders varighed.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 266 888,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Kvalitet
Navn Konstruktion/Kvalitet af spredebillede
Beskrivelse Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Levering/Dokumentation/Instruktion/Kontrolboks
Beskrivelse Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Levering af kombispredere
Beskrivelse Se punkt 2.1 Den anslåede værdi af rammeaftalen er angivet i udbudsbekendtgørelsen, punkt 5.1.5, og den anslåede mængde, der forventes indkøbt på delkontrakten, er angivet i tilbudslisten. Den maksimale mængde er anført i udbudsbekendtgørelsen, punkt 5.1.1, og den er ca. 50 % større end mængden angivet i tilbudslisten.
Intern ID VIN 11 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144420   Saltspredere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  44113910   Materialer til vintervedligeholdelse
Mængde 66   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/02/2025
Varighed 36   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Rammeaftalen kan forlænges på uændrede vilkår op til 1 gang à 12 måneders varighed.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 559 460,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Kvalitet
Navn Konstruktion/Kvalitet af spredebillede
Beskrivelse Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Levering/Dokumentation/Instruktion/Kontrolboks
Beskrivelse Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
6. Resultater
Rammeaftalernes anslåede værdi 30 981 500,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Der er kun modtaget uregelmæssige eller uantagelige tilbud som svar på en foregående bekendtgørelse. Alle og kun de tilbud i den foregående procedure, som opfylder udvælgelseskriterierne, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder de formelle krav, blev inkluderet i forhandlingerne
Anden begrundelse Ved gennemgangen af evalueringen har Vejdirektoratet opdaget, at samtlige tilbudsgivere har indleveret en del af tilbuddet på et andet sprog end dansk, hvilket strider imod kravet i den oprindelige udbudsbekendtgørelse punkt 2.1.4, hvor det fremgår, at tilbuddet skal afgives på dansk. Da samtlige tilbudsgivere derfor ikke lever op til sprogkravet og dermed er ukonditionsmæssige, har Vejdirektoratet valgt at overgå til udbud med forhandling uden at offentliggøre en ny bekendtgørelse jf. Udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2 og § 61, stk. 4.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Revurderet værdi af rammeaftalen 14 792 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn WS-Tech A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vinderens tilbud på Levering af fugtsaltspreder
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 14 792 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Levering af fugtsaltspreder
Dato for indgåelse af kontrakten 31/01/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 14 792 000,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 20 150 770,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Revurderet værdi af rammeaftalen 16 189 500,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Navn på udbudspartiet Konsortium mellem Aebi Schmidt Danmark A/S og Aebi Schmidt Holding AG
Ledende organisation hos tilbudsgiveren Aebi Schmidt Danmark A/S
Officielt navn Aebi Schmidt Holding AG
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vinderens tilbud på Levering af kombispredere
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 16 189 500,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Levering af kombispredere
Dato for indgåelse af kontrakten 31/01/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 15 265 000,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 20 388 955,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Vejdirektoratet
Registreringsnummer 60729018
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal    
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Finn Kock Sørensen
E-mail fks@vd.dk
Telefon +45 7244 3333
Internetadresse https://www.vejdirektoratet.dk/
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn WS-Tech A/S
Registreringsnummer 40682287
Postadresse Reskavej 16    
By Korsør
Postnummer 4220
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Aebi Schmidt Danmark A/S
Registreringsnummer 42436194
Postadresse Karetmagervej 7A    
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Gruppeleder
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Aebi Schmidt Holding AG
Registreringsnummer CHE -112.947.556
Postadresse Leutschenbachstrasse 52    
By Zürich
Postnummer 8050
Landsdel (NUTS) Zürich   ( CH040 )
Land Schweiz
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 211b9002-9f6f-452a-ac88-3dc864622c66   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 07/02/2025   13:37:09 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 88757-2025
EUT-S-nummer 28/2025
Offentliggørelsesdato 10/02/2025

Send til en kollega

0.049