23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
12.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Sønderborg Kommune

Autosprøjter og drejestige til Sønderborg Kommune


Sønderborg Kommune

96446-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Brandkøretøjer – Autosprøjter og drejestige til Sønderborg Kommune
OJ S 30/2025 12/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Sønderborg Kommune
E-mail anwt@sonderborg.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Autosprøjter og drejestige til Sønderborg Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af lastbilschassiser samt opbygning af lastbilschassiser til færdige autosprøjter og drejestige. Udbuddet omfatter desuden optioner på indkøb af serviceeftersyn og indkøb af ekstra produkter, jf. udbudsbetingelsernes punkt 3.2. Udbuddet er opdelt i to delkontrakter.
Identifikator for proceduren 4fcc6784-7aa9-4ce1-ae9d-b09005685736
Intern ID 24/16807
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144210   Brandkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34144211   Lastbiler med drejestige, 34144212   Brandkøretøjer med vandtank, 34144213   Brandbiler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 23 434 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation , som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42). Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1) Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Serviceattesten kan indhentes på www.virk.dk. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Lastbilschassiser samt opbygning af autosprøjter
Beskrivelse Delkontrakten omfatter indkøb og levering af lastbilschassiser samt opbygning af lastbilschassiser til færdige autosprøjter til Beredskab Sønderborg. Kontrakten omfatter to forskellige slags autosprøjter samt indkøb af serviceeftersyn i år 1. Antal autosprøjter, som Beredskab Sønderborg ønsker at indkøbe: Autosprøjte (høj model): 1 stk.; autosprøjte (lav model): 4 stk.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34144212   Brandkøretøjer med vandtank
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 350 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i udbudsdokumenterne er som følger: en samlet årsomsætning på mindst 15 mio. DKK i det seneste disponible regnskabsår. Dokumentation: Revisorpåtegnet årsregnskab omfattet af revision, udvidet gennemgang eller lignende for det seneste disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal, der er anført i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: en egenkapital på mindst 2,5 mio. DKK i det seneste disponible regnskabsår. Dokumentation: Revisorpåtegnet årsregnskab omfattet af revision, udvidet gennemgang eller lignende for det seneste disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Mindste én lignende reference pr. delkontrakt, som tilbudsgiver afgiver tilbud på. Referencerne skal være udførte inden for de seneste 3 år før tilbudsfristen. Ved ”lignende reference” forstås igangværende eller afsluttede rammeaftaler/kontrakter med offentlige Beredskaber, som omfatter opbygning på lastbilschassis af samme eller lignende type autosprøjte som omfattet af nærværende udbud inklusive levering og godkendt overtagelse af mindst én autosprøjte hos ordregiver. Det er tilladt at bruge samme reference til begge delkontrakter, såfremt referencen omfatter opbygning på lastbilschassis af samme eller lignende type som omfattet af nærværende udbud inklusive levering og godkendt overtagelse af mindst én autosprøjte og én drejestige hos ordregiver. Tilbudsgiver skal afgive oplysninger om teknisk og faglig formåen i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”. For hver reference anføres følgende oplysninger: • Start- og evt. slutdato for leverancen • Modtager af leverancen (kunden) • Kontraktværdi i DKK ekskl. moms for leverancen • Kort beskrivelse af leverancen Dokumentation: Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige formåen, jf. udbudslovens § 155, nr. 2. Ordregiver er dog berettiget til at kontrollere de afgivne oplysningers rigtighed eksempelvis ved at kontakte den anførte kontaktperson.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Vægtning (procentdel, præcis) 30

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Implementering
Beskrivelse Implementering
Vægtning (procentdel, præcis) 20

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Garanti,service og vedligehold
Beskrivelse Garanti, service og vedligehold
Vægtning (procentdel, præcis) 25

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Funktion og arbejdsmiljø
Beskrivelse Funktion og arbejdsmiljø
Vægtning (procentdel, præcis) 25
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 20/03/2025   22:55:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 21/03/2025   07:00:00 (UTC)
Yderligere oplysninger Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Sønderborg Kommune
Organisation, der behandler tilbud Sønderborg Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Lastbilschassis samt opbygning af drejestige
Beskrivelse Delkontrakten omfatter indkøb og levering af lastbilschassis samt opbygning af lastbilschassis til færdig drejestige til Beredskab Sønderborg. Kontrakten omfatter desuden optioner på indkøb af ekstra produkter som springpude, luftbankssystem, teleskoprør og B-slanger samt option på indkøb af serviceeftersyn i år 1-9 samt 10-års eftersyn.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34144211   Lastbiler med drejestige
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Optioner på indkøb af ekstra produkter som springpude, luftbankssystem, teleskoprør og B-slanger samt option på indkøb af serviceeftersyn i år 1-9 samt 10-års eftersyn.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 11   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 084 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i udbudsdokumenterne, er som følger: en samlet årsomsætning på mindst 15 mio. DKK i det seneste disponible regnskabsår. Dokumentation: Revisorpåtegnet årsregnskab omfattet af revision, udvidet gennemgang eller lignende for det seneste disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: en egenkapital på mindst 2,5 mio. DKK i det seneste disponible regnskabsår. Dokumentation: Revisorpåtegnet årsregnskab omfattet af revision, udvidet gennemgang eller lignende for det seneste disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Mindste én lignende reference pr. delkontrakt, som tilbudsgiver afgiver tilbud på. Referencerne skal være udførte inden for de seneste 3 år før tilbudsfristen. Ved ”lignende reference” forstås igangværende eller afsluttede rammeaftaler/kontrakter med offentlige Beredskaber, som omfatter opbygning på lastbilschassis af samme eller lignende type drejestige som omfattet af nærværende udbud inklusive levering og godkendt overtagelse af mindste én drejestige hos ordregiver. Det er tilladt at bruge samme reference til begge delkontrakter, såfremt referencen omfatter opbygning på lastbilschassis af samme eller lignende type som omfattet af nærværende udbud inklusive levering og godkendt overtagelse af mindst én autosprøjte og én drejestige hos ordregiver. Tilbudsgiver skal afgive oplysninger om teknisk og faglig formåen i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”. For hver reference anføres følgende oplysninger: • Start- og evt. slutdato for leverancen • Modtager af leverancen (kunden) • Kontraktværdi i DKK ekskl. moms for leverancen • Kort beskrivelse af leverancen Dokumentation: Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige formåen, jf. udbudslovens § 155, nr. 2. Ordregiver er dog berettiget til at kontrollere de afgivne oplysningers rigtighed eksempelvis ved at kontakte den anførte kontaktperson.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Vægtning (procentdel, præcis) 30

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Implementering
Beskrivelse Implementering
Vægtning (procentdel, præcis) 20

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Garanti,service og vedligehold
Beskrivelse Garanti,service og vedligehold.
Vægtning (procentdel, præcis) 25

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Funktion og arbejdsmiljø
Beskrivelse Funktion og arbejdsmiljø
Vægtning (procentdel, præcis) 25
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 20/03/2025   22:55:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 21/03/2025   07:00:00 (UTC)
Yderligere oplysninger Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Sønderborg Kommune
Organisation, der behandler tilbud Sønderborg Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Sønderborg Kommune
Registreringsnummer 29 18 97 73
Postadresse Rådhustorvet 10    
By Sønderborg
Postnummer 6400
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Annika Wietz-Johannsen
E-mail anwt@sonderborg.dk
Telefon +45 20519398
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d4c95f61-8858-474e-992d-a979caedc71e   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/02/2025   16:02:40 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/02/2025   16:03:00 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 96446-2025
EUT-S-nummer 30/2025
Offentliggørelsesdato 12/02/2025

Send til en kollega

0.047