1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Bornholms Regionskommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb af 9 ladbiler til Bornholms Regionskommune - 2022
Beskrivelse
:
Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af 9 fabriksnye ladbiler til brug i Vej, Park og Anlæg.Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.Kontrakten træder i kraft ved underskrift og løber indtil ladbilerne er leveret og modtagelse godkendt af Ordregiver.For nærmere beskrivelse af de udbudte ladbiler, herunder mindstekrav, henvises der til udbudsmaterialets Bilag 1 samt 1a-f - Kravspecifikation.
Identifikator for proceduren
:
61f52479-f8ce-48cc-883a-98e167c52f83
Tidligere bekendtgørelse
:
094903-2022
Intern ID
:
83.11.01G01-0063
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af 1 stk. ladbil med højt ruf. Max totalvægt 3500 kg, til brug i Vej, Park og Anlæg.Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.Kontrakten træder i kraft ved underskrift og løber indtil ladbilen er leveret og modtagelse godkendt af ordregiver.For nærmere beskrivelse af den udbudte ladbil, herunder mindstekrav, henvises der til udbudsmaterialets Bilag 1 + 1c - Kravspecifikation.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34134000
Lastbiler med fladt lad og med tippelad
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
320 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb af 9 ladbiler til Bornholms Regionskommune - 2022
Beskrivelse
:
Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af 9 fabriksnye ladbiler til brug i Vej, Park og Anlæg.Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.Kontrakten træder i kraft ved underskrift og løber indtil ladbilerne er leveret og modtagelse godkendt af Ordregiver.For nærmere beskrivelse af de udbudte ladbiler, herunder mindstekrav, henvises der til udbudsmaterialets Bilag 1 samt 1a-f - Kravspecifikation.
Intern ID
:
83.11.01G01-0063
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34134000
Lastbiler med fladt lad og med tippelad
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
320 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
60
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
40
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Bornholms Regionskommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Bornholms Regionskommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
0,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
MAN Truck & Bus Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
MAN Truck & Bus Danmark - Tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
MAN Truck & Bus Danmark - Kontrakt
Dato for indgåelse af kontrakten
:
23/05/2022
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
0,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
1,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Bornholms Regionskommune
Registreringsnummer
:
26696348
Postadresse
:
Ullasvej 23
By
:
Rønne
Postnummer
:
3700
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Josephine Senger Svendsen
Telefon
:
+45 56920000
Fax
:
+45 56920001
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
MAN Truck & Bus Danmark A/S
Registreringsnummer
:
11498639
Postadresse
:
Ventrupparken 6
By
:
Greve
Postnummer
:
2670
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
MAN Truck & Bus Danmark A/S
Telefon
:
43432044
Fax
:
43431944
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
10.
Ændring
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
a1924758-8eae-4b2e-adeb-c6a6d3af6927
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/02/2025
07:23:24 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
18/02/2025
07:23:42 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
110456-2025
EUT-S-nummer
:
35/2025
Offentliggørelsesdato
:
19/02/2025