23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
14.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fællesindkøb Midt

Dieseldrevne lastbiler


Fællesindkøb Midt

242713-2025 - Resultater
Danmark – Tunge motorkøretøjer – Dieseldrevne lastbiler
OJ S 73/2025 14/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Midt
E-mail pvrd@fikm.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Dieseldrevne lastbiler
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og levering af 3 nye lastbiler med kroghejs til Service og Beredskab i Horsens Kommune.
Identifikator for proceduren 6044514e-bcf1-4788-a725-07e1ba963d9d
Tidligere bekendtgørelse 9b527cec-5667-4aa1-803b-56c7990b2644-01
Intern ID 88.20.00-Ø54-21-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Endelavevej 5    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Dieseldrevne lastbiler
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og levering af 3 nye lastbiler med kroghejs til Service og Beredskab i Horsens Kommune.
Intern ID 88.20.00-Ø54-21-25
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Endelavevej 5    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 23/04/2025
Varigheds slutdato 01/06/2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisen på bilerne inkl. opbygning og samtlige øvrige omkostninger. Ved underkriteriet pris forstås: Den samlede pris for alle biler i den pågældende delaftale, inkl. opbygning og samtlige øvrige omkostninger.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Arbejdsmiljø
Beskrivelse Arbejdsmiljø: o Indstilling af førersæde. o Ind- og udstigningsforhold. o Manøvrering Det vægtes positivt at: - Indstilling af førersæde - • At der er mange indstillingsmuligheder • Knappernes placering - Ind- og udstigningsforhold - • Indstigningshøjde (angives i tilbudslisten) • Vrid og pladsforhold ved ind- og udstigning • Udformning af trin (størrelse, belægning, placering) • Placering af greb - Manøvrering - • Rat-indstillinger • Lethed i styring. • Rattets størrelse (mindre rat er bedre)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Brugervenlighed
Beskrivelse Brugervenlighed: o Udsyn fra førersiden under kørsel. o Betjening af kontakter i førerhus. o Betjening i rat, af gear og øvrig instrumentering. o Overskuelighed af instrumentering. Det vægtes positivt, at: - Udsyn fra førersiden under kørsel - • At der er et godt og uforstyrret udsyn. - Betjening af kontakter i førerhus - • Overskueligheden af knapperne (herunder nemme at overskue, intuitiv placering). • Taktil fornemmelse af knapperne (sidder de fast, er de nemme at finde uden at kigge ned). - Betjening af rat, gear og øvrig instrumentering - • Betjening af Rattets instrumentering (knapper på rattet) • At Gearstangen/øvrig instrumentering kan anvendes ergonomisk hensigtsmæssigt. - Overskuelighed af instrumentering - • Intuitiv og overskuelig instrumentering
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fællesindkøb Midt
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fællesindkøb Midt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Fællesindkøb Midt
Organisation, der udfører betalingen Fællesindkøb Midt
Organisation, der underskriver kontrakten Fællesindkøb Midt
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 5 175 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Autohuset Vestergaard A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 5 175 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt på indkøb og levering af Dieseldrevne lastbiler til Horsens Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 31/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 11/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Fællesindkøb Midt
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Scania Danmark A/S
Officielt navn Stiholt Erhverv A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 5 028 810,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 5 550 000,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fællesindkøb Midt
Registreringsnummer 29189889
Postadresse Chr M Østergaards Vej 4
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Peder Van Roest Dahl
E-mail pvrd@fikm.dk
Telefon 76292105
Internetadresse https://fikm.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Autohuset Vestergaard A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 70539128
Postadresse Vrøndingvej 3
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon 20342679
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Scania Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 17045210
Postadresse Industribuen 19
By Ishøj
Postnummer 2635
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon 91344019
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Stiholt Erhverv A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 33771223
Postadresse Odinsvej 6
By Padborg
Postnummer 6330
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail clso@bache.as
Telefon 29244562
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 16f781e9-2a60-4d27-9240-4838169c6151   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 11/04/2025   11:34:31 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 11/04/2025   11:35:36 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 242713-2025
EUT-S-nummer 73/2025
Offentliggørelsesdato 14/04/2025

Send til en kollega

0.047