Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vindere
(22.11.2017)
Smartcykler ApS
Strandboulevarden 89
2100 København Ø
Opdateringer
Ifølge Udbudslovens (lov nr. 1564 af 15.12.2015) med senere ændringer (lbk nr. 593 af 2.6.2016) (Udbudsloven) (tilgængelig på www.retsinformation.dk) § 148 stk. 1, skal tilbudsgiveren udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt dokumentation for, at tilbudsgiveren overholder kravene, som er oplistet i § Udbudslovens 148, stk. 1. ESPD'en er tilgængelig som »XML-fil« sammen med det resterende udbudsmateriale via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx, XML-filen importeres på https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome, hvorefter ESPD'en udfyldes, eksporteres og medsendes som en del af tilbudsgiverens tilbud. Der henvises yderligere til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af ESPD, som er tilgængelig via linket: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160916%20ESPD%20saadan%20virker%20det.pdf
Såfremt grupper af juridiske enheder, herunder midlertidige joint ventures og konsortier, deltager i udbuddet, skal hver enkelt af de deltagende juridiske enheder udfylde en separat ESPD med de oplysninger, der kræves i afsnit II-III i dokumentet.
Før FMI's beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal tilbudsgiveren fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'en, jf. Udbudsloven §§ 151-155.
FMI forbeholder sig endvidere ret til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at anmode om, at en tilbudsgiver fremlægger dokumentation, såfremt det er nødvendigt mhp. at sikre, at udbudsprocessen gennemføres korrekt. FMI vil i så fald fastsætte en passende frist for fremlæggelse af den relevante dokumentation.
FMI skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbuddet, såfremt tilbudsgiveren er underlagt en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i medfør af §§ 135-136 i Udbudsloven. Tilbudsgiveren skal fremsende oplysninger herom i ESPD. Der henledes særlig opmærksomhed på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske, jf. Udbudsloven § 136. Der henvises i den forbindelse til Konkurrence og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD, se linket ovenfor.
FMI kan ikke udelukke en tilbudsgiver, som er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 135-136 i Udbudsloven, såfremt tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom den pågældende er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i §§ 135-137 i Udbudsloven, jf. Udbudsloven § 138, stk. 1.
Udelukkelse på grundlag af udelukkelsesgrundene kan kun ske, såfremt FMI har meddelt tilbudsgiveren, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og såfremt tilbudsgiveren inden for en af FMI fastsat passende tidsfrist ikke har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Med hensyn til, hvad der kræves som tilstrækkelig dokumentation, henvises til Udbudslovens § 138, stk. 3.
FMI forbeholder sig endvidere ret til at initiere en sådan »selv-cleaning« procedure/udelukkelsesprocedure, såfremt de indleverede oplysninger giver anledning hertil.
FMI kan, men er dog ikke forpligtet til, i medfør af Udbudslovens § 159, stk. 5, anmode tilbudsgiveren om at supplere, præcisere oplysninger efter udløbet af fristen for afgivelse af tilbud.
For yderligere information se dokumentet »Yderligere oplysninger«, som er tilgængeligt via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx
Cykler, løbehjul og tilbehør
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
16287180
Lautrupbjerg 1
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Gitte Brylle
E-mail: fmi-id-sma07@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Cykler, løbehjul og tilbehør.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har til hensigt at indgå en rammeaftale angående anskaffelse af cykler, løbehjul og tilbehør. Cykler og løbehjul udgør en del af forsvarets køretøjsflåde og anvendes som et almindeligt transportmiddel ved forsvarets etablissementer til fysisk træning og rehabilitering.
Det nuværende udbud gennemføres som et offentligt udbud. FMI har valgt at gennemføre udbuddet digitalt ved anvendelse af Mercell Sourcing Services. Det betyder, at tilbudsgiveren, som er interesseret i udbuddet, skal kopiere følgende link til sin internet browser:
http://permalink.mercell.com/61683439.aspx. Her tilmelder man sig opgaven ved at klikke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Anvendelse af Mercell Sourcing Services kræver imidlertid, at man er registreret som licenshaver hos Mercell Danmark A/S.
Såfremt man ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S, skal man registrere sin virksomhed. Registreringen er således nødvendig for tilbudsgiverens videre deltagelse i udbuddet.
Efter afsendelse af registreringen har man adgang til alle offentliggjorte udbudsdokumenter. Tilbudsgiveren vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende sit tilbud.
Adgang og registrering hos Mercell er omkostningsfri for tilbudsgiveren.
FMI har besluttet ikke at opdele Rammeaftalen i delkontrakter, idet Rammeaftalen vedrører et begrænset antal standardvarer, hvorfor opdeling i delkontrakter ikke vil være hensigtsmæssig. Rammeaftalen er indgået af FMI. Dog er enhver anden instans under Forsvarsministeriet, herunder afdelinger af det danske forsvar, som er underlagt Forsvarschefens kommando, berettiget til at anvende Rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ingen krav til økonomisk og finansiel kapacitet.
Der stilles ingen krav til teknisk og faglig kapacitet.
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i henhold til Bekendtgørelse af lov om offentlige betalinger m.v. (LBK nr. 798 af 28.6.2007), hvorefter der stilles et krav om elektronisk fakturering. De præcise betingelser er fastlagt i Rammeaftalen.
Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens juridiske form.
Såfremt Rammeaftalen bliver tildelt en fælles gruppe af økonomiske aktører (et konsortium), skal deltagerne i det pågældende konsortium påtage sig solidarisk hæftelse samt udpege en repræsentant for konsortiet.
Det bemærkes, at Rammeaftalen og Bilag B til Rammeaftalen, indeholder en arbejdsklausul, som skal overholdes af tilbudsgiveren.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ifølge Udbudslovens (Lov nr. 1564 af 15/12/2015) med senere ændringer (LBK nr. 593 af 2.6.2016) (Udbudsloven) (tilgængelig på www.retsinformation.dk) § 148 stk. 1, skal tilbudsgiveren udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt dokumentation for, at tilbudsgiveren overholder kravene, som er oplistet i § Udbudslovens 148, stk. 1. ESPD'en er tilgængelig som »XML-fil« sammen med det resterende udbudsmateriale via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx., XML-filen importeres på https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome, hvorefter ESPD'en udfyldes, eksporteres og medsendes som en del af tilbudsgiverens tilbud. Der henvises yderligere til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af ESPD, som er tilgængelig via linket: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160916%20ESPD%20saadan%20virker%20det.pdf.
Såfremt grupper af juridiske enheder, herunder midlertidige joint ventures og konsortier, deltager i udbuddet, skal hver enkelt af de deltagende juridiske enheder udfylde en separat ESPD med de oplysninger, der kræves i afsnit II-III i dokumentet.
Før FMI's beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal tilbudsgiveren fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'en, jf. Udbudsloven §§ 151-155.
FMI forbeholder sig endvidere ret til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at anmode om, at en tilbudsgiver fremlægger dokumentation, såfremt det er nødvendigt mhp. at sikre, at udbudsprocessen gennemføres korrekt. FMI vil i så fald fastsætte en passende frist for fremlæggelse af den relevante dokumentation.
FMI skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbuddet, såfremt tilbudsgiveren er underlagt en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i medfør af §§ 135-136 i Udbudsloven. Tilbudsgiveren skal fremsende oplysninger herom i ESPD. Der henledes særlig opmærksomhed på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske, jf. Udbudsloven § 136. Der henvises i den forbindelse til Konkurrence og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD, se linket ovenfor.
FMI kan ikke udelukke en tilbudsgiver, som er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 135-136 i Udbudsloven, såfremt tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom den pågældende er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i §§ 135-137 i Udbudsloven, jf. Udbudsloven § 138, stk. 1.
Udelukkelse på grundlag af udelukkelsesgrundene kan kun ske, såfremt FMI har meddelt tilbudsgiveren, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og såfremt tilbudsgiveren inden for en af FMI fastsat passende tidsfrist ikke har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Med hensyn til, hvad der kræves som tilstrækkelig dokumentation, henvises til Udbudslovens § 138, stk. 3.
FMI forbeholder sig endvidere ret til at initiere en sådan »selv-cleaning« procedure/udelukkelsesprocedure, såfremt de indleverede oplysninger giver anledning hertil.
FMI kan, men er dog ikke forpligtet til, i medfør af Udbudslovens § 159, stk. 5, anmode tilbudsgiveren om at supplere, præcisere oplysninger efter udløbet af fristen for afgivelse af tilbud.
For yderligere information se dokumentet »Yderligere oplysninger«, som er tilgængeligt via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
1) 45 kalenderdage efter den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse om indgåede kontrakter i Den Europæiske Unions Tidende (med virkning fra dagen efter datoen for offentliggørelsen)
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har meddelt de pågældende tilbudsgivere, at den ordregivende myndighed har indgået en rammeaftale gennem genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem, forudsat at meddelelsen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen
3) 6 måneder regnet fra dagen efter at ordregiveren myndighed har sendt meddelelse til de involverede tilbudsgivere om, at den ordregivende myndighed har indgået rammeaftalen, jf. § 2(2) eller § 171(4) i udbudsloven, forudsat at meddelelsen indeholdt en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregivende myndighed har offentliggjort en meddelelse om sin beslutning om at opretholde kontrakten, jf. 185(2) i udbudsloven.
Klageren skal informere den ordregivende myndighed om klagen skriftligt senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud med angivelse af af, om klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6(4), i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12(1) i førnævnte lov.
E-mail adressen til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1.
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning vedrørende klager er tilgængelig på internet adressen der er angivet i pkt. VI.4.1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk