Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=ofijpjopiu
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Levering af 3 brændselscellebusser (brint) med tilhørende service- og vedligeholdelsesaftale
(18.02.2019)
Van Hool NV
Bernard Van Hoolstraat 58
2500 Konigshooikt (Lier)
Levering af 3 brændselscellebusser (brint) med tilhørende service- og vedligeholdelsesaftale
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Jens Mogensen
E-mail: j.mogensen@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
29189420
Boulevarden 13
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Jens Mogensen
E-mail: j.mogensen@rn.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Del II: Genstand
Levering af 3 brændselscellebusser (brint) med tilhørende service- og vedligeholdelsesaftale
Levering af tre brændselscellebusser (brint) til Region Nordjylland (2 stk.) og til Aalborg Kommune (1 stk.) med tilhørende vedligeholdelsesaftale.
Busserne skal leveres, serviceres og vedligeholdes i Region Nordjylland.
Indkøb af tre brændselscellebusser (brint) til personbefordring i Region Nordjylland og Aalborg Kommune. De tre busser indkøbes til brug for en forsøgsordning finansieret via bl.a. EU Kommissionens FCH JU (Joint Undertaking) midler. Udover levering indgås en tre et halvt årig service- og vedligeholdelsesaftale. Udbuddet gennemføres som fællesudbud. Der indgås separate, men identiske kontrakter for hver ordregiver med én og samme leverandør. Se nærmere udbudsbetingelsernes punkt 1.2, 7.2 og bilag A, Kravspecifikation.
Ved begrænsning af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud, lægges der vægt på bedst mulige erfaringer med levering af busser med brændselsceller (brint) inden for de seneste tre år, herunder erfaring med service af busserne.
Der udbydes optioner på forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftalen, således at den samlede driftsperiode inklusive service og vedligeholdelse kan udvides til i alt 6 ½ år regnet fra Overtagelsesdagen.
A.
Ad punkt 1.3) Al kommunikation, herunder spørgsmål til udbudsmaterialet, skal ske via iBinder.
B.
Ad pkt. II.2.7) Kontraktens varighed er angivet fra tidspunktet for levering (Dispositionsdag).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et "fælleseuropæisk udbudsdokument" (også kaldet "ESPD"), hvori ansøger skal afgive erklæring om følgende forhold:
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt gæld mv.), og,
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og,
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrørende konkurs, insolvens- eller likviditetsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller tekniske/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et "fælleseuropæisk udbudsdokument" (også kaldet ESPD), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:
Ansøgers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Vurderingen af den økonomiske og finansielle formåen for et konsortium eller for en hovedleverandør med støttende enhed(er) vil ske på basis af dels de enkelte deltageres forhold, dels af konsortiets eller hovedleverandørens den støttende enheds samlede økonomiske og finansielle formåen i sin helhed.
Vær opmærksom på, at der vil blive krævet solidarisk hæftelse, dvs. at ansøgeren og den enhed denne baserer sig på skal hæfte solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Nettoomsætningen for hvert af de seneste tre disponible regnskabsår skal være på minimum 10 000 000 DKK.
Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et "fælleseuropæisk udbudsdokument" (også kaldet ESPD), hvori ansøger skal angive følgende:
1. Fremlæggelse af liste over de betydeligste tilsvarende leverancer, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de seneste 3 år. Tilsvarende referencer skal forstås som tilsvarende leverancer af brændselscellebusser (brint) med tilhørende service, jf. beskrivelsen i udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de seneste 3 år med angivelse af en beskrivelse af de leverede busser, køber, kontraktform, kontraktsum samt leveringstidspunkt. Endnu ikke leverede busser tæller ikke med som referencer.
Der gøres særligt opmærksom på, at ansøger ved udfyldelsen af sine referencer i ESPD i feltet "Beskrivelse" skal sørge for, at beskrivelsen af de enkelte referencer er fyldig og fyldestgørende, således at ordregiver kan vurdere referencerne i forhold til, hvorvidt og i hvilket omfang de er udtryk for tilsvarende vareindkøb og tjenesteydelser.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af kontrakten, SKAL de pågældende dele af kontrakten udføres af den enhed, som ansøgeren baserer sin ansøgning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte referencer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte referencer.
Vær opmærksom på, at det vil blive krævet, at den enhed, som stiller sine referencer til rådighed, faktisk udfører disse ydelser ved kontraktens gennemførelse.
Ansøgeren skal dokumentere erfaring med levering af busser med brændselsceller (brint) inden for de seneste tre år.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget bland de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt kontrakten tildeles en aktør, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2), skal hver enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. udbudslovens § 144, stk. 6.
Kontrakten indeholder særlige betingelser for kontraktens gennemførelse. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen og forhandlingerne først skal anmode om prækvalifikation. Anmodning om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.1) angivne betingelser for deltagelse og skal indeholde de oplysninger, erklæringer m.v., der efterspørges i punkt III.1.1), III.1.2) og III.1.3). Oplysningerne afgives ved udfyldelse af ESPD via eESPD (xml-fil). Se nærmere udbudsmaterialets dokument 01 - Vejledning til afgivelse af anmodning om prækvalifikation.
Fristen i punkt IV.2.2) er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen for modtagelse af indledende tilbud er fastsat i udbudsmaterialet.
Hver ansøger kan alene indsende én anmodning om prækvalifikation.
Anmodning om prækvalifikation skal uploades i iBinder - link fremgår af punkt I.3). Anmodning kan ikke afgives andetsteds.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud.
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 1, nr. 1.
Senest samtidigt med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiverens om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk