Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dbc08d5b-25cf-42eb-81dd-c816979d5ad3/publicMaterial
Udbyder
Ikast-Brande Kommune
Vindere
Levering af biler til Ikast-Brande Kommune
(07.11.2018)
STS Biler A/S
Bastrupgaardsvej 1-3
7500 Holstebro
Biler
Ikast-Brande Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189617
Rådhusstrædet 6
Ikast
7430
Danmark
Kontaktperson: Anette Kattrup
E-mail: angka@ikast-brande.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/dbc08d5b-25cf-42eb-81dd-c816979d5ad3/homepage
Del II: Genstand
Biler
Udbuddet omfatter fabriksnye biler inden for segmentet minibiler fortrinsvis til ordregivers hjemmepleje og hjemmesygepleje.
Udbuddet vedrører levering af fabriksnye biler inden for segmentet »minibiler« fortrinsvis til ordregivers hjemmepleje og hjemmesygepleje. Alle afdelinger tilhørende ordregivers organisation er dog ligeledes forpligtet til at benytte aftalen. Forpligtelsen gælder alene i det omfang, at ordregivers konkrete behov kan opfyldes med den tilbudte bil. Bilerne skal leveres løbende efter bestilling fra ordregiver i rammeaftalens løbetid.
Udbuddet opdeles ikke i delaftaler, idet udbuddet har et begrænset omfang, og det derfor skønnes økonomisk uhensigtsmæssigt for ordregiver såvel som for leverandører at opdele aftalen i flere delaftaler.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen (bilag 2).
Det forventede køb i aftaleperioden er 25 biler. Det forventede køb på rammeaftalen er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Det forventede køb er således ikke bindende for ordregiver.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge oplysninger om følgende nøgletal til sit tilbud:
— Egenkapitalen i de 3 seneste tilgængelige regnskabsår,
— Soliditetsgraden i de 3 seneste tilgængelige regnskabsår.
Oplysninger skal gives ved at udfylde ESPD i Ethics.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
— Egenkapitalen i de 3 seneste tilgængelige regnskabsår skal udgøre minimum 10 000 000 DKK,
— Soliditetsgraden i de 3 seneste tilgængelige regnskabsår skal udgøre minimum 10 %. Soliditetsgraden beregnes således:
Soliditetsgrad= (Egenkapital x 100)/(Samlede aktiver).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
A: Obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af tilbudsgiveren, såfremt tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136, herunder at der kan påvises en interessekonflikt, en konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse, eller at der er afgivet groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller at tilbudsgiveren ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137:
— At tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26.2.2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,
— At tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende,
— At tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet,
— At tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
— At tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, eller
— At tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
B: Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD)
Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge et ESPD til sit tilbud. ESPD'et fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed.
For vejledning til udfyldelse af ESPD'et henvises til udbudsbetingelserne pkt. 7.3.
Afgives tilbud af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet udfylde og medsende et udfyldt ESPD, ligesom deltagerne skal krydse af, at der deltages sammen med andre i ESPD’ets del II A. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamets ydelser/roller angives.
Hvis tilbudsgiver – under henvisning til Udbudsloves § 144, stk. 1 — i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal tilbudsgiver oplyse dette i ESPD’ets del II C. Tilbudsgiver skal samtidig vedlægge et ESPD med de relevante oplysninger for den anden enhed. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamets ydelser/roller angives.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 4, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk