23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 248-573646
Offentliggjort
26.12.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Renovest A/S

Vindere

Transport af containere fra Oudrup modtagestation til eksterne modtageanlæg

(18.03.2019)
Jysk Transportservice A/S
Industriparken 8
9610 Nørager

Transport af affaldscontainere fra genbrugspladserne i Vesthimmerland Kommune

(18.03.2019)
Jysk Transportservice A/S
Industriparken 8
9610 Nørager

Udbud af transport af containere


Renovest A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Renovest A/S
37276588
Stengårdsvej 33, Oudrup
Løgstør
9670
Danmark
Kontaktperson: Laila Krenchel
E-mail: lhkl@cowi.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.vesthimmerlandsforsyning.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=hnnrztdige
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af transport af containere

Sagsnr.: A107087-001
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000 - MD04
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Renovest A/S (herefter benævnt Ordregiver) udbyder transport af affaldscontainere (containertømninger) i Vesthimmerlands kommune.

Ordregiver ønsker at opdele udbuddet i særskilte kontrakter for særskilte dele af udbuddet, da udbuddet objektivt kan adskilles i følgende ydelser:

- Delaftale 1: Transport af containere fra genbrugspladser,

- Delaftale 2: Transport af containere fra Oudrup modtageanlæg.

Det er valgfrit for Tilbudsgiver at byde ind på én delaftale eller begge.

Samlet udbudsmateriale er tilgængeligt på iBinder, via følgende link: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=hnnrztdige

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 2
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

Der kan afgives kombinationsrabat ved afgivelse af tilbud på begge delaftaler. Kombinationsrabatten anføres i tilbudslisten og vil indgå i tilbudsevalueringen under pris.

På tilbudslisten er der endvidere mulighed for at angive en kombinationsrabat angivet som en rabat-procent. Rabatten er tilbudsgivers rabat på samtlige poster, hvis der indgås aftale med tilbudsgiveren på både delaftale 1 og 2.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Transport af affaldscontainere fra genbrugspladserne i Vesthimmerland Kommune

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63111000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omfatter transport af affaldscontainere (containertømning) fra genbrugspladserne i Vesthimmerlands kommune til Oudrup modtageanlæg.

Hertil kommer et antal transporter med brændbart affald til Aars Varmeværk og madrasser til Reno-Nord returkørsel fra Oudrup modtageanlæg med kompost og knust beton til genbrugspladserne. Desuden forekommer et mindre antal transporter, hvor containere skal leveres og afhentes på værksted.

Udbuddet omfatter på udbudstidspunktet i alt 4 genbrugspladser. Antallet af containere, som skal transporteres og i de fleste tilfælde tømmes udgør årligt ca. 3 200 stk.

I enhedspriserne for transporter/tømning indgår interne flytninger. Antallet af interne flytninger fremgår af tilbudslisten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Herudover har Ordregiver mulighed for at forlænge kontrakterne i op til 12 måneder i alt op til 2 gange. Forlængelse sker i givet fald på uændrede kontraktvilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Transport af containere fra Oudrup modtagestation til eksterne modtageanlæg

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63111000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omfatter transport af containere fra Oudrup modtagestation til eksterne modtageanlæg.

Delaftale 2 omfatter på udbudstidspunktet ca. 290 årlige transporter fra Oudrup genbrugsplads. De årlige transporter er fordelt på 6 modtageanlæg.

I enhedspriserne for transporter/tømning indgår interne flytninger. Antallet af interne flytninger fremgår af tilbudslisten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Herudover har Ordregiver mulighed for at forlænge kontrakterne i op til 12 måneder i alt op til 2 gange. Forlængelse sker i givet fald på uændrede kontraktvilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

— Ikke relevant/ønskes ikke oplyst.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

1) Tilbudsgiver bedes oplyse nøgletal i form af tilbudsgivers Nettoomsætning for de seneste 2 afsluttede regnskabsår;

2) Tilbudsgiver bedes oplyse nøgletal i form af tilbudsgivers Egenkapital for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til Nettoomsætningen:

- Det er et mindstekrav, at omsætningen i hvert af de 2 afsluttede regnskabsår er på minimum 2 000 000 DKK. Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år eller såfremt tilbudsgiver endnu ikke har afsluttet et regnskabsår på tidspunktet for tilbuddets afgivelse, er det et mindstekrav, at tilbudsgiver fremsender relevant dokumentation for økonomisk og finansiel formåen ved at basere sig på andre enheders formåen.

Mindstekrav til Egenkapitalen:

- Det er et mindstekrav, at egenkapitalen i hvert af de 2 afsluttende regnskabsår er, eller har været positiv eller at, såfremt egenkapitalen er negativ, der foreligger dokumentation for egenkapitalens re-etablering, f.eks. i form af bindende tilsagn fra investorer om kapitaltilførsel.

Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år, er det et mindstekrav:

- at tilbudsgivers egenkapital er positiv i det regnskabsår, der er afsluttet siden tilbudsgivers stiftelse, og at kravet til nettoomsætning er opfyldt, jf. ovenstående.

Såfremt tilbudsgiver endnu ikke har afsluttet et regnskabsår på tidspunktet for tilbuddets afgivelse, er det et mindstekrav:

- at tilbudsgiver fremsender relevant dokumentation for økonomisk og finansiel formåen ved at basere sig på andre enheders formåen

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

1) Tilbudsgiver bedes oplyse en referenceliste:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til referencelisten:

— Det er et mindstekrav, at referencelisten påviser relevant erfaring i form af mindst 3 og højest 6 sammenlignelige referencer inden for de seneste 10 år, med beskrivelse af leverancen, tidspunktet for leverancen, kontraktsummens størrelse og angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med tlf. nr. og/eller e-mail,

— Ved sammenlignelige referencer forstås ydelser indeholdende transport af containere. Referencen skal som minimum have en årlig omsætning på 100 000 DKK,

— Det er et krav, at tilbudsgivere, der afgiver tilbud på delaftale 1, skal levere mindst 3 leverancer relateret til delaftale 1. Det er et krav, at tilbudsgivere, der afgiver tilbud på delaftale 2, skal levere mindst 3 leverancer relateret til delaftale 2. Det er et krav, at tilbudsgivere, der afgiver tilbud på begge delaftaler, skal levere en referenceliste med mindst 3 leverancer til hver delaftale (i alt 6 leverancer).

Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de i referencerne anførte kontaktpersoner med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 1 år, skal tilbudsgiver på anden egnet måde dokumentere tilbudsgivers tekniske og/eller faglige formåen, eksempelvis ved dokumentation af de hidtil opnåede referencer i tilbudsgivers eksistensperiode eller fremsende relevant dokumentation for teknisk og/eller faglig formåen ved at basere sig på andre enheders formåen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/01/2019
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/01/2019
Tidspunkt: 10:00
Sted:

Tilbudsgiver kan ikke være til stede ved åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2024

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævn for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevnenshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrister: Klagefrister fremgår af § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer om håndhævelse af udbudsreglerne mv.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/12/2018

Send til en kollega

0.047