Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=232292&B=SKATTEMINISTERIET
Udbyder
Administrations- og Servicestyrelsen
Vindere
Delaftale 1 - Stationcar model
(12.06.2019)
Skandinavisk Motor Co. A/S
Park Allé 355
2600 Brøndby
Delaftale 3 - Specialbil mellem
(12.06.2019)
P. Christensen A/S
Krumtappen 20
5260 Odense S
Opdateringer
Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning.
Ordregiver vurderer, hvorvidt ESPD’ et indeholder oplysninger om forhold, som kan føre til, at Tilbudsgiver udelukkes af udbudsproceduren.
Obligatoriske udelukkelsesgrunde:
Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Loven kan findes på www.retsinformation.dk
Frivillige udelukkelsesgrunde:
Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2:
- Er erklæret konkurs,
- Er under insolvens- eller likvidationsbehandling,
- Får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten,
- Er under tvangsakkord,
- Har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet,
- Er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiver er hjemmehørende.
Denne udelukkelsesbestemmelse kan bringes i anvendelse, såfremt blot én af betingelserne er opfyldt.
Rammeaftale om levering af biler
Administrations- og Servicestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Brændgårdvej 10
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Pia J. Arildsen og Amanda Hyldgaard Iversen
Telefon: +45 72375970
E-mail: Pia.Arildsen@ADST.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.adst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
10242894
Ved Vesterport 6, 4. sal
København V
1612
Danmark
E-mail: Pia.Arildsen@ADST.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skatteankestyrelsen.dk
34730415
Englandsgade 25, 6. sal
Odense C
5000
Danmark
E-mail: Pia.Arildsen@ADST.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.spillemyndigheden.dk
34730466
Nicolai Eigtveds Gade 28
København K
1402
Danmark
E-mail: Pia.Arildsen@ADST.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skatteministeriet.dk
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
E-mail: Pia.Arildsen@ADST.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skatteforvaltningen.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af biler
Ordregiver udbyder en Rammeaftale om levering af biler, der er opdelt i 4 separate delaftaler. Delaftalerne er opdelt i forhold til de 4 typer biler, som Ordregiver har behov for at anvende til forskellige formål:
- Delaftale 1 - Stationcar-model,
- Delaftale 2 - MPV-model,
- Delaftale 3 - Specialbil mellem
- Delaftale 4 - Specialbil stor. Hver Delaftale vil blive tildelt til én leverandør.
Delaftale 1, Stationcar model
Delaftale 1 omfatter levering af biler til Ordregiver, der i forbindelse med løsning af opgaver mv. dels skal have dækket et transportbehov, og dels et behov for en bilmodel med lidt mere end almindelig bagagerumsplads, dvs. en stationcar model.
Ordregiver skønner, at værdien af Rammeaftalens Delaftale 1, Stationcar model udgør mellem 25 000 000 og 35 000 000 DKK inklusive moms og eksklusive registreringsafgift, men Ordregiver kan ikke garantere en bestemt omsætning i Rammeaftalens løbetid på 4 år. Den skønnede værdi er ikke bindende eller forpligtende for Ordregiver.
Delaftale 2, MPV model
Delaftale 2 omfatter levering af biler til Ordregiver, der ved løsning af specifikke opgaver har behov for en bilmodel med en komfort og en størrelse, der gør den egnet til at anvende som arbejdsplads.
Bilen skal blandt andet anvendes i forbindelse med toldkontrol ved fx landegrænse, kystområder, samt havne- og lufthavnsområder, hvor der er behov for at medbringe kontroludstyr.
Bilen skal også egne sig til specialopbygning til ”hundebil” med plads til 2 hundebure.
Ordregiver vurderer, at en bil af MPV-typen eller lignende vil kunne imødekomme disse behov.
Ordregiver skønner, at værdien af Rammeaftalens Delaftale 2, MPV model udgør mellem 3 000 000 og 8 000 000 DKK inklusive moms og eksklusive registreringsafgift, men Ordregiver kan ikke garantere en bestemt omsætning i Rammeaftalens løbetid på 4 år. Den skønnede værdi er ikke bindende eller forpligtende for Ordregiver.
Delaftale 3, Specialbil mellem
Delaftale 3 omfatter levering af biler til Ordregiver, der ved løsning af specifikke opgaver har behov for en bilmodel med en komfort og en størrelse, der gør den egnet til at anvende som arbejdsplads.
Bilen skal blandt andet anvendes i forbindelse med toldkontrol ved fx landegrænse, kystområder, samt havne- og lufthavnsområder, hvor der er behov for at medbringe kontroludstyr.
Bilens anvendelsesformål stiller krav til, at der er plads til mindst 2 hundebure samt arbejdsredskaber og personligt udstyr af relativt omfattende omfang. Bilen skal også egne sig til specialopbygning.
Alternativt kan Ordregiver have behov for at anvende bilen til persontransport.
Bilmodellen skal derfor være af typen kassevogn med sideruder, kombi, tourer eller lignende.
Ordregiver skønner, at værdien af Rammeaftalens Delaftale 3, Specialbil mellem udgør mellem 2 000 000 og 6 000 000 DKK inklusive moms og eksklusive registreringsafgift, men Ordregiver kan ikke garantere en bestemt omsætning i Rammeaftalens løbetid på 4 år. Den skønnede værdi er ikke bindende eller forpligtende for Ordregiver.
Delaftale 4, Specialbil stor
Delaftale 4 omfatter levering af biler til Ordregiver, der ved løsning af specifikke opgaver har behov for en bilmodel med en komfort og en størrelse, der gør den egnet til at anvende som arbejdsplads.
Bilen skal blandt andet anvendes i forbindelse med toldkontrol ved fx landegrænse, kystområder, samt havne- og lufthavnsområder, hvor der er behov for at medbringe kontroludstyr.
Bilens anvendelsesformål stiller krav til, at bilen kan indrettes med kontormiljø eller på anden måde opbygges med henblik på transport af en større mængde udstyr beregnet til toldkontrolopgaver.
Bilmodellen skal derfor være af typen større kassevogn med sideruder, kombi, tourer eller lignende.
Ordregiver skønner, at værdien af Rammeaftalens Delaftale 4, Specialbil stor udgør mellem 1 000 000 og 4 000 000 DKK inklusive moms og eksklusive registreringsafgift, men Ordregiver kan ikke garantere en bestemt omsætning i Rammeaftalens løbetid på 4 år. Den skønnede værdi er ikke bindende eller forpligtende for Ordregiver.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning.
Ordregiver vurderer, hvorvidt ESPD’ et indeholder oplysninger om forhold, som kan føre til, at Tilbudsgiver udelukkes af udbudsproceduren.
Obligatoriske udelukkelsesgrunde:
Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Loven kan findes på www.retsinformation.dk
Frivillige udelukkelsesgrunde:
Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2:
- Er erklæret konkurs,
- Er under insolvens- eller likvidationsbehandling,
- Får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten,
- Er under tvangsakkord,
- Har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet,
- Er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiver er hjemmehørende.
Denne udelukkelsesbestemmelse kan bringes i anvendelse, såfremt blot én af betingelserne er opfyldt.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Klagefrister fremgår af lov om Klagenævnet for Udbud, jf. lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 (lovbekendtgørelsen kan hentes på retsinformation):
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
VI.4.4)
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 3529100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk