Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Maabjerg Energy Center - BioGas A/S
Vindere
Leje/leasing af Lastbiltrækkere - chassis
(28.08.2019)
Scania Danmark A/S
Industribuen 19
2635 Ishøj
Leje/leasing af Lastbiltrækkere - chassis
Maabjerg Energy Center - BioGas A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
32266266
Nupark 51
Holstebro
7500
Danmark
Kontaktperson: Mette Søgaard-Andersen Typp
E-mail: mette.typp@msat.dk
NUTS-kode: DK041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/107294615.aspx
Internetadresse for køberprofilen: www.maabjergenergycenter.dk
Del II: Genstand
Leje/leasing af Lastbiltrækkere - chassis
Der skal i marts måned 2020 leveres 5 stk. nye lastbiltrækkere. MEC - Bio Gas er ejet af det fælles Holstebro-Struer-selskab Maabjerg Energy Center A/S. Der er tale om en lej/leasing aftale med tilhørende fuld serviceaftale.
Maabjerg Bio Gas er et anlæg for bioenergi af hidtil usete dimensioner. Anlægget er i stand til at håndtere store mængder gylle, affald fra fødevareindustrien, som igennem en kompliceret proces bliver omdannet til varme, elektricitet og forskellige næringsstoffer, som evt. kan anvendes til videresalg.
MEC - BioGas udbyder kontrakt på leje/leasing af 5 fabriksnye lastbiltrækkere til biogas og gylle transport. De 5 lastbiltrækkere monteres alle efter levering til ordregiver med VM Tarm 39000L gylletanksemitrailer.
Holstebro - Struer
Lastbilerne skal gennemsnitligt køre 170 000 km om året i de 4 år kontrakten gælder, hvor samlet antal km i hele perioden ca. 3 400 000 km skal være i puljeordning, dvs. at alle Køretøjer ikke nødvendigvis skal køre det samme antal km.
Ordregiver sikrer, at lastbilerne skifter rute således, at de kommer så tæt på 680 000 km hver som muligt.
I optionsåret køres ligeledes gennemsnitligt 170 000 km pr. lastbil hvor samlet antal km i hele kontraktperioden inkl. optionsåret, ca. 3 400 000 tillagt ca. 170 000 km for hver lastbil, hvor kontraktener forlænget, skal være i puljeordning, dvs. at alle Køretøjer ikkenødvendigvis skal køre det samme antal km. Ordregiver sikrer, at lastbilerne skifter rute således, at de kommer så tæt på 850 000 km hver som muligt.
Såfremt den faktiske kørestrækning i kontraktperioden overstiger mere end 102% af den i kontraktperioden aftalte, foretages en efterregulering og -fakturering.
De lejede/leasede lastbiltrækkere skal udelukkende køre i Danmark.
Ordregiver indestår for, at lastbiltrækkeren kun betjenes af dertil kvalificeret personale, og at chaufføren har gyldigt kørekort.
Ved kontraktens udløb er Ordregiver forpligtet til straks at tilbagelevere de lastbiltrækkerne til Leverandøren uden anden forringelse end almindeligt slid og ælde.
Ordregiver betaler vægtafgift, vejbenyttelsesafgift samt tegner sædvanlig forsikring og har aftale om Vejhjælp.
Der skal i hele kontraktperioden være fuld service aftale på alle 5 lastbiltrækkere. Vilkår for aftalen fremgår af Serviceaftalen, der er bilag til hoved kontrakten.
Én gang op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Oplysning om den betydeligste sammenlignelige vareleverance, som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 5 år.
Kun referencer, der vedrører vareleverancer, som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke varer leverancen vedrørte, samt tilbudsgivers rolle i udførelsen af leverancen.
Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for leverancen bedes tilbudsgiver angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Der kan maksimalt angives 1 reference, uanset om tilbudsgiver er en enkelt virksomhed, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Såfremt der angives mere end 1 reference, vil der alene blive lagt vægt på den første reference. Referencer her ud over vil der blive set bort fra.
Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Som mindstekrav kræves minimum 1 reference fra leverancer af sammenlignelige vareleverancer som den annoncerede kontrakt indenfor de seneste 5 år (regnet fra tilbudsfristen). Ved leverancer af sammenlignelige vareleverancer forstås salg, leje eller leasing af lastbiltrækker til biogas kørsel med tilhørende serviceaftale i Danmark med minimum 150 000 gennemsnitligt kørte km om året.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk