Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/be0322bb-f5a0-4a5a-b945-ba3d17b18bf7/publicMaterial
Udbyder
ARC I/S Amager Ressourcecenter
Vindere
(10.01.2020)
Ejner Hessel A/S
Brande
Indkøb af kranbil til I/S Amager Ressourcecenter
ARC I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
34 20 81 15
Vindmøllevej 6
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon: +45 51168605
E-mail: stm@a-r-c.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Indkøb af kranbil til I/S Amager Ressourcecenter
Den udbudte opgave omfatter en kontrakt vedrørende indkøb af kranbil til ARC samt tilhørende serviceaftale. Opgaven består af følgende 2 ydelser:
- 1 stk. 3-akslet 26 tons lastbil med kran og kroghejs til containere. Lastbilen skal benyttes til indsamling af storskrald og haveaffald. (Herefter benævnt ”kranbil”),
- Serviceaftale på vedligeholdelse af den indkøbte kranbil i 5 år med mulighed for forlængelse i 3 x 12 måneder til en samlet kontraktperiode for serviceaftalen på op til 8 år.
Krav til kranbil og serviceaftale er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og det øvrige udbudsmateriale.
Kranbilen skal leveres til Ved Lergravene 8, 2770 Kastrup
Den udbudte opgave omfatter en kontrakt vedrørende indkøb af kranbil til ARC samt tilhørende serviceaftale. Opgaven består af følgende 2 ydelser:
- 1 stk. 3-akslet 26 tons lastbil med kran og kroghejs til containere. Lastbilen skal benyttes til indsamling af storskrald og haveaffald. (Herefter benævnt ”kranbil”),
- Serviceaftale på vedligeholdelse af den indkøbte kranbil i 5 år med mulighed for forlængelse i 3 x 12 måneder til en samlet kontraktperiode for serviceaftalen på op til 8 år.
Krav til kranbil og serviceaftale er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og det øvrige udbudsmateriale.
Som en del af kontrakten indgår serviceaftale på kranbilen. Denne kan forlænges 3 gange af 12 måneders varighed til en samlet kontraktperiode på 8 år.
Opgaven indeholder nedenstående option:
- Option 1 - Indkøb af yderligere 1 kranbil samt indgåelse af serviceaftale på denne bil.
ARC tager stilling til hvorvidt der ønskes at udnytte optionen på køb af ekstra kranbil senest 24 måneder efter underskrivelse af kontrakt.
Kontrakten udbydes som én samlet kontrakt, hvor der indgås kontrakt med én Tilbudsgiver.
ARC har valgt ikke at opdele opgaven i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Oplysning om Tilbudsgivers egenkapital de 3 seneste reviderede regnskabsår,
- Oplysning om Tilbudsgivers erhvervs- og produktansvarsforsikring.
ARC stiller følgende mindstekrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
- At tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i de seneste 3 reviderede regnskabsår, og
- At tilbudsgiver har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring.
ARC ønsker sikkerhed for, at den Tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart. Tilbudsgiver skal derfor oplyse følgende til teknisk og faglig formåen:
- Tilbudsgiver sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. Ved sammenlignelig reference forstås en opgave, der relaterer sig til leverance af sammenlignelige kranbiler, men ikke nødvendigvis en opgave af samme omfang. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
- Ordregiver,
- Periode,
- Opgavens omfang: Kort beskrivelse af opgaven med angivelse af antal og typer af leverede kranbiler, samt tilbudsgivers rolle i opgaven,
- Den samlede kontraktsum.
- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har haft mindst 2 og maksimalt 5 sammenlignelige referencer, som enten er igangværende eller afsluttet inden for de eneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, hvis der er tale om en opgave af samme art, dvs. en opgave, der relaterer sig til leverance af sammenlignelige kranbiler, men ikke nødvendigvis en opgave af samme omfang.
Der henvises til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for indgåelse af Kontrakten, at den vindende tilbudsgiver kan fremlægge dokumentation, som angivet i Udbudsbetingelsernes punkt 9.
Den nødvendige endelige dokumentation vil blive indhentet fra den tilbudsgiver, som ARC forventer at tildele Kontrakten til forud for meddelelse om tildeling.
ARC forbeholder sig ret til at indhente endelig dokumentation på et tidligere tidspunkt, hvis det findes nødvendigt.
Tilbudsgiver opfordres derfor til allerede i forbindelse med afgivelse af tilbud, at forberede den nødvendige dokumentation.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk