Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245546&B=KA
Udbyder
Beredskabssstyrelsen
Opdateringer
Beredskabsstyrelsen har kunnet konstatere, at tilbudsfristen anført i udbudsbekendtgørelsen fejlagtigt grundet en teknisk fejl har været angivet til den 7.8.2019, kl.13:00. Da udbudsbekendtgørelse nr. 2019/3 139-341800 blev sendt til offentliggørelse den 17.7.2019, overholder den anførte tilbudsfrist ikke udbudslovens minimumsfrist for afgivelse af tilbud under et offentlig udbud, jf. udbudslovens § 57. Beredskabsstyrelsen har derfor besluttet, at dette udbud aflyses uden tildeling. Der vil snarest blive offentliggjort en ny udbudsbekendtgørelse om udbud af lastbilchassiser med henblik på gennemførsel af et nyt udbud. Det nye udbud vil også blive gennemført som et offentligt udbud.
Beredskabsstyrelsen har kunnet konstatere, at tilbudsfristen anført i udbudsbekendtgørelsen fejlagtigt grundet en teknisk fejl har været angivet til den 7.8.2019, kl.13:00. Da udbudsbekendtgørelse nr. 2019/3 139-341800 blev sendt til offentliggørelse den 17.7.2019, overholder den anførte tilbudsfrist ikke udbudslovens minimumsfrist for afgivelse af tilbud under et offentlig udbud, jf. udbudslovens § 57. Beredskabsstyrelsen har derfor besluttet, at dette udbud aflyses uden tildeling. Der vil snarest blive offentliggjort en ny udbudsbekendtgørelse om udbud af lastbilchassiser med henblik på gennemførsel af et nyt udbud. Det nye udbud vil også blive gennemført som et offentligt udbud.
Beredskabsstyrelsen har kunnet konstatere, at tilbudsfristen anført i udbudsbekendtgørelsen fejlagtigt grundet en teknisk fejl har været angivet til den 7.8.2019, kl.13:00. Da udbudsbekendtgørelse nr. 2019/3 139-341800 blev sendt til offentliggørelse den 17.7.2019, overholder den anførte tilbudsfrist ikke udbudslovens minimumsfrist for afgivelse af tilbud under et offentlig udbud, jf. udbudslovens § 57. Beredskabsstyrelsen har derfor besluttet, at dette udbud aflyses uden tildeling. Der vil snarest blive offentliggjort en ny udbudsbekendtgørelse om udbud af lastbilchassiser med henblik på gennemførsel af et nyt udbud. Det nye udbud vil også blive gennemført som et offentligt udbud.
Udbud af lastbilchassiser
Beredskabssstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
52990319
Datavej 16
Birkerød
3460
Danmark
Kontaktperson: KAPS - Kristian Lyng Rasmussen
E-mail: lyng@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.brs.dk
Del II: Genstand
Udbud af lastbilchassiser
Beredskabsstyrelsen ønsker at gennemføre et offentligt udbud af en rammeaftale – fordelt på 3 delaftaler.
Udbuddet er opdelt i følgende 3 delrammeaftaler:
— Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus,
— Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine,
— Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine.
Rammeaftale 1: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med almindeligt førerhus
Rammeaftale 1 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med almindeligt førerhus. Der henvises i øvrigt til punkt II.1.4) ovenfor, den relevante kravspecifikation, jf. »Rammeaftale 1, Bilag 1 - Kravspecifikation«, samt udbudsmaterialet i øvrigt.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 gange 1 år, jf. nærmere herom i Rammeaftalen 1, § 6.
I »Rammeaftale 1 - Bilag 4« kan tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser, som vil kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Rammeaftale 2: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med smal mandskabskabine
Rammeaftale 2 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med smal mandskabskabine.
Der henvises i øvrigt til punkt II.1.4) ovenfor, den relevante kravspecifikation, jf. »Rammeaftale 2 - Bilag 1 - Kravspecifikation«, samt udbudsmaterialet i øvrigt.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 gange 1 år, jf. nærmere herom i Rammeaftale 2,6.
I »Rammeaftale 2 - Bilag 4« kan tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser som vil kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Rammeaftale 3: Lastbilchassiser over 7,5 tons – med bred mandskabskabine
Rammeaftale 3 omfatter lastbilchassiser over 7,5 tons - med bred mandskabskabine.
Der henvises i øvrigt til punkt II.1.4) ovenfor, den relevante kravspecifikation, jf. Rammeaftale 3 - Bilag 1 - Kravspecifikation, samt udbudsmaterialet i øvrigt.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 gange 1 år, jf. nærmere herom i Rammeaftale 3, § 6.
I »Rammeaftale 3 - Bilag 4« kan tilbudsgiverne bl.a. angive priser på en række tilvalgsydelser, som vil kunne tilkøbes til lastbilchassiserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af:
(i) tilbudsgivers omsætning i de seneste tre disponible regnskabsår og
(ii) tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i
Relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
— Virksomhedens omsætning i de seneste tre disponible regnskabsår, f.eks. i form
Virksomhedens årsrapporter,
— Virksomhedens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt
Offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et
Moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Som mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet stilles følgende minimumskrav:
— I hvert af de foregående 3 regnskabsår skal tilbudsgiver have haft en årsomsætning på mindst 15 mio DKK,
— I sit seneste regnskabsår skal tilbudsgiver have haft en positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse i ESPD afsnit IV.D af, om tilbudsgiver lever op til de påkrævede kvalitetssikringsstandarder.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i
Relation til teknisk og faglig kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation i overensstemmelse med udbudslovens § 157 for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Tilbudsgiver skal være certificeret i henhold til ISO 9001 eller have tilsvarende kvalitetssikringsforanstaltninger (angives i ESPD afsnit IV.D under kvalitetssikringsstandarder).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
— Sproget er dansk, men sproget for dokumentation må også gerne være tysk eller engelsk,
— Beredskabsstyrelsen er den ordregivende myndighed, der forestår og gennemfører udbuddet på alle rekvirenters vegne.
Beredskabsstyrelsen og alle andre myndigheder under Forsvarsministeriet er oprindelige parter på aftalen og kan rekvirere på rammeaftalen.
Derudover er de kommunale brand- og redningsberedskaber - der positivt har bekræftet
Over for Beredskabsstyrelsen, at de ønsker at være rekvirenter på rammeaftaler udbudt af
Beredskabsstyrelsen - oprindelige parter i rammeaftalen og kan rekvirere på de tre delaftaler, der er omfattet af dette udbud. Bilag 5 til hver delaftale indeholder en liste over de kommunale brand- og redningsberedskaber, der har bekræftet, at de ønsker at være rekvirenter. Disse rekvirenter vil selvstændig kunne afgive ordre på de 3 delaftaler. Det er Beredskabsstyrelsens forventning, at det primært vil være de kommunale beredskaber, der benytter aftalen.
— En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens §§ 135-136 obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. dog udbudslovens § 138. Der henvises i det hele til ESPD'et, hvor tilbudsgiver skal oplyse, hvorvidt tilbudsgiveren er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde. Tilbudsgiveren skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet,
— Går flere tilbudsgivere sammen (f.eks. i et konsortium), skal hver tilbudsgiver vedlægge et
Individuelt ESPD. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andres økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen, skal hver enkelt af disse vedlægge et individuelt ESPD. Baserer tilbudsgiver sig på andres formåen og/eller har underrådgivere, opfordres tilbudsgiver til at uploade et supplerende dokument, hvor tilbudsgiver beskriver sammenhængen mellem de involverede virksomheder. Det vil sige, at det bør fremgå klart, hvem der afgiver tilbud og hvem tilbudsgiver baserer sig på, både for så vidt angår økonomisk formåen som teknisk formåen.
Herudover kan tilbudsgiver med fordel beskrive, hvilke opgaver disse virksomheder forventes at varetage. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andres formåen i henhold til punkt III.1.2) og punkt III.1.3) (f.eks. en underleverandør), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiveren råder over de pågældende ressourcer under et eventuelt kontraktforløb (eksempelvis ved en støtteerklæring). jf. udbudslovens § 144, stk. 2.
Støtteerklæring eller anden dokumentation indhentes senest inden kontraktindgåelse. Det vil
Ikke være muligt at udskifte den pågældende underleverandør uden den ordregivende
Myndigheds forudgående skriftlige tilladelse.
— Forud for tildeling af kontrakten vil ordregiver indhente dokumentation i overensstemmelse med udbudslovens § 159.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk