Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=249183&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Vindere
Udbud af varevogne til Slagelse Kommune
(29.01.2020)
Peugeot Slagelse - Ringsted
Skovsøviadukten 1
4200 Slagelse
Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune
(29.01.2020)
Autohhallen, Kalundborg A/S
Slagelsevej 242
4400 Kalundborg
Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Johanne Rasmussen
Telefon: +45 58573011
E-mail: johra@slagelse.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune
Slagelse Kommune byder hermed alle kvalificerede tilbudsgivere velkommen til at deltage i Slagelse Kommunes udbud vedr. finansiel leasing af hhv. 143 biler (hvid plade) og 9 varevogne (gul plade) til hjemmeplejen, administrationen og andre kommunale virksomheder.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56 (lov nr. 1564 af 15.12.2015).
Delaftale I:
Slagelse Kommune
Finansiel leasing af 143 personbiler (hvid plade; årlig kørsel: I gennemsnit 25 000 km pr. bil) inkl. service- og reparationsaftale til Slagelse Kommunes hjemmepleje og administration.
Finansiering sker igennem KommuneLeasing, hvor leverandøren tilbagekøber bilerne efter endt leasingperiode til en i tilbuddet angivet restværdi.
Leveringen af de leasede biler sker løbende på en lokalitet bestemt af Slagelse Kommune.
Aftalen tildeles "det økonomisk mest fordelagtige tilbud" identificeret som "bedste forhold mellem pris og kvalitet" ud fra tildelingskriterierne pris (60%) og kvalitet (40%). Kvalitetskriteriet opdeles i følgende underkriterier, som samlet betegnes "Ergonomi og APV".
Underkriterierne ser ud som følger:
— Antal cm mellem vej og dørpanel/indstigningskant (8%),
— Antal cm mellem dørpanel/indstigningskant og øverste kant i dørrammen (8%),
— Antal cm mellem dørpanel/indstigningskant og bunden i bilen ved førerpladsen (5%),
— Samlet fornemmelse af plads og rum v. førerplads samt generel køreoplevelse (3%),
— Læssehøjde ved bagagerum (1%),
— Komfort (5%),
— Placering af bilens instrumenter og betjeningsgreb, m.v. (2%),
— Udsyn og blinde vinkler (3%),
— Automatisk nødbremse og/eller advarsel ved forhindringer (0,5%),
— Automatisk parkering (0,5%),
— Vejbaneindikator/vognbaneassistent (0,5%),
— Fartpilot (0,5%),
— Automatgear (3%).
I denne forbindelse skal det bemærkes, at Slagelse Kommune afviser tilbud som ukonditionsmæssige, hvis de:
- Indeholder forbehold for eller afvigelser fra udbuddets betingelser og minimumskrav.
Herunder Ikke er vedlagt de dokumenter, der er efterspurgt i udbuddet: Dvs. korrekt udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsmaterialets bilag 3, samt korrekt udfyldt ESPD-dokument, jf. Udbudsbetingelserne, afsnit 7,
- Ikke er modtaget korrekt (fx. udenom udbudssystemet "EU-Supply"), herunder ikke er modtaget rettidigt,
- Tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. Udbudsloven § § 135 og 137.
Tilbudsgiver opfordres derfor til at sætte sig nøje ind i udbudsmaterialets bestemmelser og frister, samt i øvrigt stille spørgsmål, hvis der forhold, som giver anledning til tvivl.
Yderligere oplysninger findes i det øvrige udbudsmateriale.
Delaftale II
Slagelse Kommune
Finansiel leasing af 9 varevogne (på gule plader; årlig kørsel: I gennemsnit 10 000 km pr. bil) inkl. service- og reparationsaftale til Slagelse Kommunes øvrige virksomheder. Finansiering sker igennem KommuneLeasing, hvor leverandøren tilbagekøber bilerne efter endt leasingperiode til en i tilbuddet angivet restværdi.
Leveringen af de leasede varevogne sker løbende på en lokalitet nærmere bestemt af Slagelse Kommune.
Aftalen tildeles "det økonomisk mest fordelagtige tilbud" identificeret som laveste pris.
I denne forbindelse skal det bemærkes, at Slagelse Kommune afviser tilbud som ukonditionsmæssige, hvis de:
- Indeholder forbehold for eller afvigelser fra udbuddets betingelser og minimumskrav.
Herunder Ikke er vedlagt de dokumenter, der er efterspurgt i udbuddet: Dvs. korrekt udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsmaterialets bilag 3, samt korrekt udfyldt ESPD-dokument, jf. Udbudsbetingelserne, afsnit 7,
- Ikke er modtaget korrekt (fx. udenom udbudssystemet "EU-Supply"), herunder ikke er modtaget rettidigt,
- Tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. Udbudsloven § § 135 og 137.
Tilbudsgiver opfordres derfor til at sætte sig nøje ind i udbudsmaterialets bestemmelser og frister, samt i øvrigt stille spørgsmål, hvis der forhold, som giver anledning til tvivl.
Yderligere oplysninger findes i det øvrige udbudsmateriale.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udbuddet indeholder ingen egnethedskrav under denne kategori.
- Tilbudsgivers egenkapital for de 2 seneste regnskabsår skal angives i ESPD-dokumentet. Egenkapitalen for de pågældende regnskabsår skal som minimum være positiv,
- Tilbudsgivers erhvervs- og produktansvarsforsikring skal angives i ESPD-dokumentet. Den årlige dækning skal udgøre minimum 10 000 000 DKK i alt.
— Positiv egenkapital for de 2 seneste regnskabsår,
— Erhvervs- og produktansvarsforsikring på minimum 10 000 000 DKK i alt/årligt.
- Tilbudsgiver skal angive minimum én reference for en tidligere indgået aftale, som tilsvarer nærværende udbud. Med ”tilsvarer” forstås, at referencen også skal omfatte levering af biler inkl. service- og reparationsaftale. Desuden skal referencen omhandle levering af minimum 10 stk. biler eller varevogne til private virksomheder eller offentlige myndigheder, uanset om der bydes på Delaftale I eller Delaftale II. Referencen må maksimalt være 5 år gammel.
- Tilbudsgiver skal angive minimum én reference for en tidligere indgået aftale, som tilsvarer nærværende udbud. Med ”tilsvarer” forstås, at referencen også skal omfatte levering af biler inkl. service- og reparationsaftale. Desuden skal referencen omhandle levering af minimum 10 stk. biler eller varevogne til private virksomheder eller offentlige myndigheder, uanset om der bydes på Delaftale I eller Delaftale II. Referencen må maksimalt være 5 år gammel.
Kontraktudførelsesvilkårene, herunder bl.a. leveringsterminer for de enkelte køretøjer, samt vilkår for service- og reparationsaftalen, er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Åbningsproceduren vil finde sted på en lokalitet nærmere defineret af Slagelse Kommune, SØD, Indkøb og Forsikring.
Åbningsproceduren vil foretages af udbuddets åbningskomité nærmere defineret af Slagelse Kommune, SØD, Indkøb og Forsikring.
Åbningsproceduren foregår i lukkede lokaler, dvs. tilbudsgiver kan ikke overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i nærværende punkt VI.4.1).
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk