Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=266649&B=KRFO
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Opdateringer
Genudbud på indkøb af cellevogn/bus
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Erik Nørgaard Jensen
E-mail: eriknorgaard.jensen@krfo.dk
Telefon: +45 72554315
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Genudbud på indkøb af cellevogn/bus
Nærværende EU-genudbud vedrører køb af cellevogn/bus til Transport og Bevogtnings Enheden (TBE) København. Der er ændret i udbudsbetingelserne. Ændringer er markeret med GULT i udbudsbetingelserne.
Nærværende EU-genudbud vedrører køb af cellevogn/bus til Transport og Bevogtnings Enheden (TBE) København. Der er ændret i udbudsbetingelserne. Ændringer er markeret med GULT i udbudsbetingelserne.
B. Økonomisk og finansiel formåen
Oplysninger om, hvorvidt ansøger lever op til følgende krav, som ordregiver har fastsat til økonomisk og finansiel formåen i medfør af § 140, stk. 1, nr. 2, udbudsloven, jf. e-ESPD del IV:
Mindstekrav til økonomisk- og finansiel formåen:
1) Ansøger skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
2) Ansøger skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 10 % beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Den årlige soliditet udregnes efter følgende formel:
Egenkapital / Samlede aktiver * 100
Ansøger skal i e-ESPD’et angive regnskabs- og nøgletal for at dokumentere opfyldelsen af ovenstående mindstekrav.
C. Teknisk og/eller faglig formåen
Oplysninger om, hvorvidt ansøger lever op til følgende krav, som ordregiver har fastsat til teknisk og faglig formåen i medfør af § 140, stk. 1, nr. 3, udbudsloven, jf. e-ESPD del IV, punkt C:
Mindstekrav til teknisk- og faglig formåen:
1) Referenceliste med angivelse af referencer af sammenlignelig karakter med beskrivelse af opgaverne, de leverede services og kontraktsum i de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente kontaktoplysninger for den konkrete reference, såfremt ordregiver finder det nødvendigt at kontakte referencen.
Mindstekrav: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere mindst 2 og højst 3 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelig reference menes levering af fuldt opbygget cellevogn/bus, værditransporter eller andet sikringsmæssigt køretøj
Evalueringskrav: Antal referencer. Der lægges vægt på referencer til forskellige kunder og forskellig opbygning af vognene. Det vægtes også positivt at leverandøren har egen facilitet til opbygning. Hvis ikke vægter den tidsmæssige længde af samarbejde med underleverandøren. Alle punkter vægter lige.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen
1) Egenkapital
2) Soliditetsgrad.
1) Ansøger skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
2) Ansøger skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 10 % beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Den årlige soliditet udregnes efter følgende formel:
Egenkapital / Samlede aktiver * 100.
Referencer
1) Referenceliste med angivelse af referencer af sammenlignelig karakter med beskrivelse af opgaverne, de leverede services og kontraktsum i de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente kontaktoplysninger for den konkrete reference, såfremt ordregiver finder det nødvendigt at kontakte referencen.
Mindstekrav: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere mindst 2 og højst 3 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelig reference menes levering af fuldt opbygget cellevogn/bus, værditransporter eller andet sikringsmæssigt køretøj.
Evalueringskrav: Antal referencer. Der lægges vægt på referencer til forskellige kunder og forskellig opbygning af vognene. Det vægtes også positivt at leverandøren har egen facilitet til opbygning. Hvis ikke vægter den tidsmæssige længde af samarbejde med underleverandøren. Alle punkter vægter lige.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
By: Viborg
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk