Tesla rystede bilmarkedet med store, for nogle næsten enorme prisnedsættelser i januar. Det fik salget af Tesla Model 3 og især Tesla Model Y til at eksplodere, men også det samlede bilsalg steg.
Men nu ser det ud til, at lysten til at købe ny bil er faldende. Det konstaterer analyseinstituttet Voxmeters seneste opgørelse, som den fremgår af insti...
Bilsalg: Tesla-effekten fader ud
Med Teslas markante prisnedsættelse på mærkets to populæreste modeller steg også den samlede interesse blandt danskerne for ny bil. Seneste måling fra Voxmeter viser, at Tesla-effekten er fladet ud.
Udviklingen i danske husstande, der planlægger af købe eller lease ny bil i løbet af de kommende tre måneder. Efter Teslas prisnedsættelse planlagde markant flere ny bil - seneste måling viser, at Tesla-effekten er fadet ud. Grafik: Voxmeter
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement