Elbilerne kræver mindre service. Bilfabrikker og importører sikrer sig ejerskab over vitale kundedata. Nye ejerformer og transport-as-a-service udfordrer såvel forhandlere som værksteder.
Opbruddet i autobranchen er i gang. Der tales om, at de tektoniske plader skubbes med en hidtil uset styrke. Og for brancheekspert René Tønder står det efterhånd...
Værkstedernes bedste kort: Kom tættere på kunden
Mens bilforhandlerne tvinges til at overlade kunderne til importørerne står eftermarkedet stærkt i igangværende opbrud i autobranchen.
Trefjerdedele af klagerne handler om reparationer, mens den sidste tredjedel omhandler salg Foto: Getty Images
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement