Bortset fra MG og Polestar er det ikke mange kinesiske biler, der kører ud af de danske forhandlerlokaler. De to mærker har solgt henholdsvis 2000 og 1400 eksemplarer. De øvrige Kina-mærker skal tælles i få hundrede. Heller ikke på europæisk plan har kineserne fået hul på bylden og intet mærke var i top 50 i 2023.
Kineserne har ellers på forbavsen...
Hvad bliver der af den kinesiske invasion?
I flere år er der råbt kineserne kommer. Og de er her allerede, men har endnu ikke fået gang i salget. Endnu. Men det kommer, lover ekspert.
Kinesiske BYD vil opføre en fabrik i EU-landet Ungarn og dermed skabe et springbræt til det europæiske marked- Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement