Mange værksteder ser stadig tiden an med at blive SERMI-certificeret, som siden februar har været et EU-krav for tyverisikringsarbejde med især kodning af nøgler og styrebokse på alle biler.
Men langt fra alle bilmærker har fået sat begrænsninger, så indtil videre ’lurepasser’ en del værksteder – de kan dog forvente at blive ramt af, hvad der bliv...
SERMI giver ikke problemer for værkstederne ... endnu
Omkring 800 værksteder er nu SERMI-certificeret. Endnu oplever værkstederne ikke de store problemer med SERMI-muren. Men når store bilproducenter som Stellantis, VW-gruppen og Toyota begynder at låse data, kan flere værksteder møde muren.
Mange bilmærker er endnu ikke under SERMI-muren, som Teknologisk Institut og Hella Gutmann forventer også kommer til at omfatte data i reparationer omkring alle bilers ADAS-sikkerhedssystemer. Foto: Getty Images
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement