Med 2.300 indregistreringer til dato og et mål om mindst at fordoble det antal i 2025 er BYD det mest solgte kinesiske elbilmærke i Danmark indtil videre.
Den danske landechef Søren Møller Pedersen har da også en ambition om at sidde på 10 procent af markedet for elbiler i Danmark når kalenderen siger 2026-2027.
Derfor kan importøren, Kolding-bas...
Analytiker: Nic. Christiansen vil gå langt for BYD
Det kinesiske elbilmærke BYD tegner til at kunne blive en af vinderne på det danske marked – og derfor vil importøren gå langt, lyder det fra analytiker René Tønder.
Nic. Christiansen Gruppen har hovedsæde i Kolding, hvor den i øjeblikket er ved at bygge et nyt domicil til indflytning senere på året. Grafik: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement