”Kagen er blevet mindre, og vi er flere gæster om bordet.”
Sådan beskrev topchefen hos Volkswagen, Oliver Blume, situationen i september for den tyske bilgigant til den tyske avis Bild. Og for for første gang nogensinde må kronjuvelen i den tyske bilindustri lukke fabrikker. Fyringsrunder er allerede meldt ud og de tyske fagforeninger har sv...
Alle alarmlamper lyser for den europæiske bilindustri
Fabrikslukninger, fyrede topchefer, strejker og et elbilsalg i bakgear. 2024 var et rædselssår for den europæiske bilindustri. Og frygten går på, at nedturen langt fra er slut.
Salget af elbiler kører baglæns i Europa. Det samlede salg af elbiler i 2024 lå i november 4,9 procent lavere end samme periode sidste år. Alene på det største marked af dem alle, Tyskland, er markedsandelen for elbiler i 2024 er faldet til 13 procent i forhold til 18 procent i 2023. Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement