Gode biler med fem EuroNCAP crashtest-stjerner har ofte kun tre til fire stjerner, når de forlader værkstedet efter endt skadesreparation.
Det mener autoskadesbranchens organisation, SKAD, der både skyder skylden på manglende krav til værkstederne og ringe kopidele, en prisfikseret forsikringsbranche, fraværende lovgivning og for lille indsigt og ...
SKAD: Danmark er humbabumbaland for trafikskader og bilers værditab
Autoskadebranchen har lavet en forbrugerguide og mener, at FDM ikke stiller krav til kvaliteten i skadesreparation eller informerer bilejerne tilstrækkeligt detaljeret om risikoen for nedsat sikkerhed og værdi efter reparation.
Bilejerne ved ikke nok om faldgruber ved skadesarbejde og efterfølgende ringe trafiksikkerhed, mener SKAD, der har lavet en forbrugerguide. Foto: Getty Images
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement