Drømmen gik i opfyldelse hos Tesla
Emilie Løyche fra Silkeborg har altid været glad for biler og at sælge. Nu har hun fået sit drømmejob og officielt solgt sin første bil som produktspecialist ved Tesla i Aarhus.
Pludselig gik hende verden i stå. En af hendes mails var fra Tesla Motors.
Den helt rigtige plads
Mailen indeholdt tilbud om en samtale med den verdenskendte el-bilsproducent. Derfor droppede silkeborgensiske Emilie Løyche det nye studie - allerede før samtalen.
- Det føltes bare rigtigt, selvom mine nye holdkammerater synes, at jeg var tosset. Men der vil altid være nogen, som har ondt et vist sted over de muligheder, man får ved at være åben og turde springe ud i det ukendte, siger Emilie Løyche.
Samtalen gik over al forventning, og hun fik jobbet som produktspecialist i den nye afdeling i Aarhus, som sælger luksus el-biler.
- Det er sindssygt fedt at være med fra starten og være med til at bygge afdelingen op. Jeg er blevet fyldt med viden om Tesla, og samtidig elsker jeg de miljøvenlige biler. Det gør ondt i mig at sælge almindelige biler, og via mit job føler jeg, at jeg kan hjælpe med at redde miljøet. Hvis man kan gøre bare en lille smule til at hjælpe, så er det også vigtigt. Vi har alle ansvar for, at der er en jord til den næste generation, fortæller hun passioneret.
Det første, uvirkelige salg
I sommer 2014 blev hun færdig med den videregående uddannelse til handelsøkonom ved Erhvervsakademi Dania. Her er man i otte måneders praktik, hvor den bilglade pige var hos Volkswagen.
Gennem årene er hun begyndt på mange forskellige studier, men uden at finde det rigtige. Via Dania og sin far opdagede Emilie, hvor dygtig en sælger hun er, og hvor glad hun er for det.
- Jeg kan mærke, det er mit kald. Følelsen af at sælge en bil en halv million kroner er for fed, og jeg er stolt af, hvad jeg har opnået. Da jeg solgte min første Tesla, var det helt uvirkeligt, og der gik et par dage, før det rigtigt gik op for mig, hvad der var sket, smiler hun.
På farten
Som en del af Tesla Motors skal man være klar til at rejse til andre afdelinger i hele verden for at hjælpe, hvis der er brug for det.
- 20-30 procent af arbejdstiden kommer til at foregå med rejser, og det er exceptionelt fedt. Det er med til at skabe et netværk udover landegrænserne, og så får jeg set verden samtidig med, fortæller Emilie.