Så er Dansk Bilbrancheråd en realitet
En 75-årig er gået på pension de frie værksteders brancheorganisation har lagt navnet CAD på hylden.
- Vi repræsenterer i dag en bred vifte af aktører i autobranchen, og med det nye navn signalerer vi bedre, at vi ønsker at favne alle faggrupper samtidig med, at vi bedre kan udtrykke det fællesskab, der er i vores 33 lokalforeninger rundt omkring i landet, siger Erik S. Rasmussen, direktør i Dansk Bilbrancheråd.
Logo indbyder nye
I arbejdet med den nye visuelle identitet har det været vigtigt for brancheorganisationen at beholde de gode og stærke værdier, som CAD har været bygget på, og som har tjent foreningen godt i 75 år.
- CADs første logo var en låsebolt og symboliserede et stærkt og ubrydeligt sammenhold. Den symbolik ville vi gerne have med over i det nye design samtidig med, at vi signalerer fornyelse, fortæller direktør Erik S. Rasmussen.
Det nye logo består af en møtrik og en cirkel/et hjul. Møtrikken repræsenterer autoreparatørerne, og cirklen/hjulet repræsenterer de nye medlemmer, blandt andet bilforhandlerne.
Udvidet sekretariat
Brancheorganisationens sekretariat er blevet udvidet i løbet af 2. halvår 2014 og er således blevet styrket med fire nye medarbejdere; en bilhandelskonsulent, en kørende konsulent, en branchekonsulent og en kommunikationschef.
Det er øgede udfordringer, samt skærpet konkurrence på markedet og brancheorganisationerne imellem, der ligger til grund for styrkelsen og udvidelsen, som også betød vedtagelse af en kontingentstigning på sidste repræsentantskabsmøde.