Dækkæde skærper profil
Fuld opbakning til ny strategi i Point S.
Foreningen er kommet ud af driftåret med et overskud på en halv millioner kroner efter tilbageføring af markedsføringsbidrag til medlemmerne lokalt på cirka trekvart million kroner til at understøtte den lokale indsats.
- Det betegner vi som tilfredsstillende under hensyntagen til den turbulens, som der har været i markedet i 2009, udtaler Paul Bjerring.
- For at styrke indsatsen over for indgåelse af indkøbsaftaler er der nedsat indkøbsudvalg inden for hvert hovedområde af indkøbsaftaler, nemlig hoveddækleverandører, autoreservedele samt fælg- og andre leverandører. De vil fremadrettet varetage forhandlingen med leverandører, tilføjer han.
- Point S vil med den nye profil og det, som der tilbydes omkring markedsføring og salgsstøtte, være en attraktiv forening for potentielle nye medlemmer. Der er sket og sker løbende en forbedring af de centrale markedsinformationer, herunder web-siden og det internationale samarbejde, samtidig med at der fokuseres på at yde maksimal støtte til den lokale markedsføring, siger Paul Bjerring.
Eget dæk
- Point S er i dag den største dækkæde i Europa, og det skal tilsikre, at vi opnår de bedst mulige vilkår på markedet. Der er og vil fortsat blive større fokus mod storkundesegmentet, hvor Point S løbende vil forbedre sine tilbud. Point S vil over for privatkundesegmentet fortsat fokusere på at være den leverandør, der leverer det professionelle håndværk til en ærlig pris. Vi er bevidst om at der tilbydes mange rabataftaler og mange dæktyper til kunderne, men vi vil bestræbe os på at sælge det rigtige dæk til kunden ud fra biltype, alder, kørselsbehov og pengepung, fremhæver han.
- Der er sket forbedringer af Point S' eget dæk, som er udviklet sammen med en af de store europæiske dækproducenter, så vi med vores program af Summer Star dæk kan tilbyde kvalitetsdæk til en konkurrencedygtig pris, tilføjer han.