23948sdkhjf

De siger kunderne er tilfredse

Skat har igen målt kundernes tilfredshed ved landets nummerpladeekspeditioner, og kunderne er glade og tilfredse over hele landet.
Skat har ladet sig veje og er efter undersøgelsens resultat fundet tunge nok eller sagt på en anden måde. Kunderne er tilfredse.

Skat overtog nummerpladeekspeditionen fra politiet 1. januar 2008. I 2008 blev kundetilfredsheden målt to gange, og første gang blev landsresultatet opgjort til 4,31 (uge 10) på en skala fra 1 til 5.

Ved undersøgelsen i uge 40 i 2009 er tilfredsheden opgjort til 4,51.

Ventetiden er den faktor, der er mindst tilfredshed med. Ventetid opstår oftest mellem klokken 11 og 14, da mange kunder bruger deres frokostpause til at besøge nummerpladeekspeditionen, og det sker samtidig med, at ekspeditionsmedarbejderne på skift holder pause.

Indbyrdes mellem ekspeditionsstederne er kunderne ved de mindre ekspeditioner generelt mere tilfredse end på de store, hvor der i spidsbelastningsperioder kan opstå længere ventetider.

Hvis man siger, at topkarakteren 5 svarer til 100 procent, er mere end 20 procent af kunderne i København utilfredse med ventetiden, og i Nærum er det næsten 40 procent. Målt over dagen er utilfredsheden fundet uacceptabel størst mellem klokken 11 og 14. Tre ud af fem kunder er ikke tilfredse. Alligevel ender resultatet på et 4-tal i Skats undersøgelse.

Som helhed er der pæne karakterer til personalet.

Det mener vi også

Direktør Michael Degn fra Skive Biler nikker genkendende til Skats opgørelse af den venlige kundebetjening.

- Personalet er flinke og har styr på det, men den er gal med tilgængeligheden, siger Michael Degn.

- At de oven i købet har haft lukket mange steder mellem jul og nytår er utilgiveligt.

Ventetiden er ikke nogen stor plage for Skive Biler. De har også fundet deres egen rytme, så de ikke spilder tiden.

- Vi tager det fra morgenstunden af. Men det er en forkert beslutning, at man har valgt at have udlevering så få steder. Det giver længere køretid og øger vores omkostninger, siger Michael Degn.

Anderledes knobbede ord kommer fra salgschef hos Daugaard Biler Nørrebro og Søborg, Finn Vidø.

- Det er bøvlet, det er oldnordisk. Vi skal stille med dokumenter med kalkerpapir. Det er langsomt og bureaukratisk. Daugaard Biler benytter Skat i Nærum, som også er bundskraberen i Skats egen undersøgelse.

- Vi har udvalgt personer med det rette temperament, som kan klare at komme der dagligt, som Finn Vidø udtrykker det.

Han fremhæver det engelske system, hvor en bilforhandler får eksempelvis 20 nummerplader med hjem, og efterhånden som han bruger dem indsendes papirerne.

- Men du må meget gerne skrive, at det ikke er personerne på Skats kontor, der er noget i vejen med - det er systemet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.087