Kraftig Cadillac CTS-V Coupé
Motoren findes også i sedan-versionen, men den nye Coupé er anderledes med et mere dramatisk design, som Cadillac selv nævner. 0-100 kilometer i timen sker på kun 3,9 sekunder.
Bilen er en såkaldt 2+2 med plads på bagsædet og uden B-søjle. Den er lidt lavere og en smule kortere end sedan-versionen. Det er kun instrumentpanelet, konsol, lygter, frontgrill og kofangere der er ens på de to modeller, og den kommer med sekstrins manuelt eller automatgear, der kan skiftes ved rattet a la i bilsporten.
CTS-V Coupé har også Delphis geniale Magnetic Ride Control, racing bremser med seks stempler i hver caliper foran og fire på baghjulene, som er udviklet af Brembo, og 19" hjul med Michelin Pilot Sport2 performance dæk.
Cadillac oplyser, at Magnetic Ride Control er verdens bedste, der reagerer hurtigst på pludselige køresituationer, såsom hurtigt kørsel gennem sving, acceleration, bremsning og andre dynamiske situationer. Elektroniske sensorer ved alle fire hjul "læser vejbanen" hvert millisekund, hvilket sikrer en stabil og konstant kontrol af karrosseriet uden de store udskridninger. Dertil selvfølgelig hele den øvrige sikkerhedspakke.
V-serien fra Cadillac er sportslige biler med racerafstemning for den virkelige entusiast, som ønsker det optimale. Sedan udgaven var den første fire dørs bilmodel, som kom under den magiske 8 minutters grænse på den gamle Nürburgring. Den nye CTS-V Coupé sættes i produktion om at par måneder, og kommer derefter hurtigt til salg i USA i sommerperioden. Hvornår den er i Danmark vides endnu ikke. Priserne er heller ikke klar.