Ford størst i Danmark - og i Europa
Ford er det mest populære bilmærke blandt danske bilister.
Den næsten historiske vækst gør sig ikke kun gældende i Danmark, men også i det øvrige Europa, hvor Ford, efter 10 måneders konstant fremgang, kan smykke sig med titlen mest solgte bilmærke i marts og en tilhørende markedsandel på 10,4 procent som i øvrigt er den højeste andel igennem de sidste 12 år.
Ford vandt første kvartal 2010
Ford indtager også en solid førsteplads, som det mest solgte mærke i Danmark i hele første kvartal 2010. Antallet af nyindregistreringer viser, at Ford har distanceret alle konkurrenterne i årets første kvartal i 2010 med en markeds-andel på 10,5 procent. Samtidig er salget steget 25,9 procent sammenlignet med første kvartal 2009. Så mere end hver 10. af alle nye biler, der blev solgt i Danmark i januar, februar og marts, var en Ford.
Det er især Ford Fiesta, der trækker Ford helt i top, både i Danmark og i det øvrige Europa, hvor Fiestaen har slået alle Fords hidtidige salgsrekorder. Med et salg i første kvartal på 1044 enheder i Danmark og 140.496 enheder i Europa, er den nye Fiesta den mest solgte bilmodel i Danmark og i Europa i 2010.
Alene i marts måned købte europæiske bilister 68.630 nye Fiestaer. Det er en fremgang på mere end 25 procent i forhold til marts 2009. Den nærmeste konkurrent VW Golf blev distanceret med mere end 11.800 solgte biler.
I marts opnåede Ford Fiesta på europæisk plan samtidig det højeste salg målt i en enkelt måned nogensinde for en Fordmodel. Siden lanceringen af Fiesta for 18 måneder siden, er der solgt over 750.000 Ford Fiestaer i Europa.
Men Ford Fiesta gør det ikke alene. Ford Focus indtager samtidig en flot tredjeplads. Ford har generelt haft fremgang over stort set hele modelprogrammet. I Danmark blev der i første kvartal af i år solgt i alt 3898 nye Fordmodeller over 800 flere biler end i første kvartal af 2009
- De tal gør, at vi glæder os endnu mere til at præsentere alle de produktnyheder, vi har på programmet for det næste år, udtaler Fords pressechef Lene Dahlquist.
- Fremgangen skyldes flere forskellige faktorer, men en afgørende faktor har været, at Ford som bilmærke har gennemgået en mindre revolution over de sidste to-tre år. Ford er blevet revitaliseret med et helt nyt designudtryk, som har stærk appeal til bilkøberne, tilføjer hun.
Ny Ford S-MAX & Ford Galaxy
Allerede i midten af maj måned er Ford klar med lanceringen af to nye modeller i familiesegmentet: Ny Ford S-MAX og Ford Galaxy. Med disse modeller introduceres samtidig Fords globale EcoBoost benzinmotorer, der kombinerer den nyeste turbo-teknologi og direkte brændstof-indsprøjtning med en lav cylindervolumen. Resultatet er en bedre effekt fra en mindre motor, og kombinationen resulterer i en forbedret brændstoføkonomi og lavere CO2-emissioner.