23948sdkhjf

Ford størst i Danmark - og i Europa

Ford er det mest populære bilmærke blandt danske bilister.
Med en samlet markedsandel på 11,6 procent leverede Ford Danmark en af de stærkeste salgspræstationer i marts måned, og indtager nu igen førstepladsen som markedsleder i Danmark med en stigning i antallet af solgte enheder på hele 67,8 procent sammenlignet med marts måned 2009.

Den næsten historiske vækst gør sig ikke kun gældende i Danmark, men også i det øvrige Europa, hvor Ford, efter 10 måneders konstant fremgang, kan smykke sig med titlen ’mest solgte bilmærke i marts’ og en tilhørende markedsandel på 10,4 procent – som i øvrigt er den højeste andel igennem de sidste 12 år.

Ford vandt første kvartal 2010

Ford indtager også en solid førsteplads, som det mest solgte mærke i Danmark i hele første kvartal 2010. Antallet af nyindregistreringer viser, at Ford har distanceret alle konkurrenterne i årets første kvartal i 2010 med en markeds-andel på 10,5 procent. Samtidig er salget steget 25,9 procent sammenlignet med første kvartal 2009. Så mere end hver 10. af alle nye biler, der blev solgt i Danmark i januar, februar og marts, var en Ford.

Det er især Ford Fiesta, der trækker Ford helt i top, både i Danmark og i det øvrige Europa, hvor Fiestaen har slået alle Fords hidtidige salgsrekorder. Med et salg i første kvartal på 1044 enheder i Danmark og 140.496 enheder i Europa, er den nye Fiesta den mest solgte bilmodel i Danmark og i Europa i 2010.

Alene i marts måned købte europæiske bilister 68.630 nye Fiesta’er. Det er en fremgang på mere end 25 procent i forhold til marts 2009. Den nærmeste konkurrent – VW Golf – blev distanceret med mere end 11.800 solgte biler.

I marts opnåede Ford Fiesta på europæisk plan samtidig det højeste salg målt i en enkelt måned nogensinde for en Fordmodel. Siden lanceringen af Fiesta for 18 måneder siden, er der solgt over 750.000 Ford Fiesta’er i Europa.

Men Ford Fiesta gør det ikke alene. Ford Focus indtager samtidig en flot tredjeplads. Ford har generelt haft fremgang over stort set hele modelprogrammet. I Danmark blev der i første kvartal af i år solgt i alt 3898 nye Fordmodeller – over 800 flere biler end i første kvartal af 2009

- De tal gør, at vi glæder os endnu mere til at præsentere alle de produktnyheder, vi har på programmet for det næste år, udtaler Fords pressechef Lene Dahlquist.

- Fremgangen skyldes flere forskellige faktorer, men en afgørende faktor har været, at Ford som bilmærke har gennemgået en mindre revolution over de sidste to-tre år. Ford er blevet revitaliseret med et helt nyt designudtryk, som har stærk appeal til bilkøberne, tilføjer hun.

Ny Ford S-MAX & Ford Galaxy

Allerede i midten af maj måned er Ford klar med lanceringen af to nye modeller i familiesegmentet: Ny Ford S-MAX og Ford Galaxy. Med disse modeller introduceres samtidig Fords globale EcoBoost benzinmotorer, der kombinerer den nyeste turbo-teknologi og direkte brændstof-indsprøjtning med en lav cylindervolumen. Resultatet er en bedre effekt fra en mindre motor, og kombinationen resulterer i en forbedret brændstoføkonomi og lavere CO2-emissioner.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078