Mitsubishi har overhalet den store Outlander, som er blandt de tre mest solgte i klassen. Den har fået et stilløft udvendig og en del justeringer og ændringer bag karrosseriet, selv om udviklingen de senere år er gået mod mindre biler, som importselskabet korrekt oplyser, men Outlander er populær overalt i Europa. Måske opfattet som en stationcar i SUV-segmentet med træk på alle hjul. Det første, som måske rammer øjet, er den nye Mitsubishi jetlignende front, som kendes fra de mindre Colt og Lancer-modeller, og inde i kabinen en mere lækker polstring. Efterspørgslen efter diesel har fået Mitsubishi til at levere 2.2 DI-D med en ny sekstrins transmission med dobbelt kobling, der er med til at give et lavere forbrug og mindre CO2-udslip. Det samme i den nye 2.0 liters benzin, der samtidig tilbydes en version med "kun" forhjulstræk. Motoreffekten er 147 hk med en topfart på 184 kilometer. Den afløser den tidligere 2.4 liters benzinmotor, som fortsat leveres i udgaver med træk på alle hjul, Her starter prisen på 346.995 med hele sikkerhedspakken, fuldautomatisk klimaanlæg, 18-tommer aluminiumhjul, elruder, el-spejle, LED-blinklys, fartpilot, læderrat, og radio med CD og meget mere. Den nye modeller er allerede ude hos de danske forhandlere.