Honda fremlægger 10-års plan
Fremtiden fra Honda vil byde på mere sikre biler og bedre brændstoføkonomi, flere hybrid biler med plug-in efter samme princip som i modellerne Insight og den lille smarte CR-Z, men forbrændingsmotoren vil fortsat være den mest udbredte.
I 2012 kommer en mindre dieselmotor og andre motorer og transmissioner, der reducerer CO2 udslippet. I 2011 kommer en el-cykel til Kina, samt en mellemklasse motorcykel i kategorien "Fun".
Med hensyn til bilerne vil Honda veksle til en stribe mindre biler, der blandt andet skal starte produktion på den japanske Suzuka fabrik i 2012. Mindre biler bliver mere populære i fremtiden på mange markeder, udtaler Takanobu Ito.
Indenfor motorcykler, som har oplevet en nedgang på mange af de store markeder siden krisen, vil Honda øge produktionen til omkring 18 millioner årligt fra 2012. Lidt længere ud i fremtiden kommer biler med brændselscelle-teknologi, som man allerede tester hjemme og i Californien.
Honda er i dag den næststørste bilproducent i Japan efter Toyota, og har i mange år været den største producent af motorcykler.