Punktering på sidste omgang
Men pludselig skete der noget. Venstre forhjul var punkteret, og en sikker sejr gled ham af hænde. Ærgerligt, fordi han kørte fra de bedste kørere i WTCC, og faktisk var i stand til at trække fra de andre på de sidste omgange, med tidligere verdensmestre halsende efter sig. Sådan er motorsport også.
Kristian Poulsen udgik i første løb og blev nummer 14 i anden afdeling i BMW. Nykjærs punktering var dog ikke et særsyn, men føringen, indtil det uheldige skete, placerede ham på verdenskortet i WTCC-serien. Den internationale motorsportspresse er fyldt med lovord over hans præstation på Monza.
De to førende kørere i første afdeling, Robert Huff, Chevrolet Cruze, og Gabiele Tarquini, Seat Leon TDI, punkterede også få hundrede meter før mål. Alle kører på Yokohama dæk, hvor man benyttede Monza løbet til at markedsføre det nye Cdrive 2 dæk.
Første afdeling blev vundet af de to BMW kørere A. Priaulx, og A. Farfus, og anden afdeling af Y. Müller, Chevrolet, foran T. Coronel, Seat. Serien føres af den tidligere mester Yvan Müller, Frankrig, Chevrolet, med 100 point, foran den ligeledes tidligere mester, Gabriele Tarquini, Seat, samt Robert Huff, Chevrolet, med hver 76 point. Næste løb er i Zolder, Belgien, den 19.-20. juni.