23948sdkhjf

I form til nye tider

SLANKEKURE KAN VÆRE en god måde at sætte fokus på sin egen effektivitet, polstring og forbrug. Den tilsyneladende udklingende krise har således givet anledning til, at mange autovirksomheder har set indad og skåret, hvor der kunne spares, og dermed tilpasset sig. Den vigtige handels- og industriforening i autobranchen, AUTIG med de mange producerende og importerende leverandører af autodele og udstyr, melder, at medlemskredsen ser ud til at forlade krisen i en bedre konkurrencemæssig tilstand, end de befandt sig i, da krisen satte ind. Samt at medlemstilgangen af virksomheder er øget. Det er da et glædeligt budskab her i en forårsmåned, hvor også humøret har brug for at spire.

SAMTIDIG HØRER VI, at der ser ud til i højere grad at blive brug for autovirksomheder, der kan levere og montere partikelfiltre. Så på dette felt kan autobranchen også glæde sig til større omsætning. Et lovforslag skal udvide miljøzonerne til at omfatte flere byer og køretøjer. Vi kan håbe, at regeringens udmelding vil få større effekt end den netop gennemførte filter-lov om 1000 kroners årlig strafafgift til ejere af biler uden filter, der kun har medført et nærmest latterligt lille antal partikel-monteringer på under 500 styk. Dele af autobranchen havde rustet sig til et veritabelt partikel-gilde, der desværre udeblev. Oppositionen står på spring for at øge afgifterne for forurenende biler, og dermed presset på bilejerne. Og en S-SF regering topper for tiden i meningsmålingerne som ønske om et topskifte herhjemme – hjulpet på vej af intern VK-splid og dårlige image-sager.

ISÆR DE FRIE værksteder melder om rigeligt at lave, i kraft af blandt andet EU-regler om garanti og frit tilgængelige fabriksdata. Så her vil man sandsynligvis ikke mærke de nyeste tal fra F&P om færre trafikskader, der tilskrives mindre kørsel i krisen. Dette skisma om ønsket om god indtjening contra menneskesind i form af glæde over færre trafikdræbte og tilskadekomne er branchens dilemma. Heldigvis stiger trafikmængden igen, nu hvor det månedlange snelandskab er væk, og der ser ud til at komme gang i hjulene igen for de danske virksomheder. Godt, vi er i form til at tage imod en større arbejdsmængde, og måske ansætte en lærling eller to mere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094