23948sdkhjf

Erhvervslivet køber biler igen

Efter et par år, hvor erhvervslivet ikke har købt mange biler, er der igen kommet gang i salget, og Dansk Auto Logik oplever travlhed i deres erhvervsafdeling, hvor der opbygges kassebiler i stor stil.
Dansk Auto Logik leverer opbygninger til store flådeejere i Danmark. Alle TDC’s biler er i de seneste år blevet monteret og opbygget hos Dansk Auto Logik, og senest har virksomheden indgået aftale med SydEnergi om opbygning og servicering af deres opbygninger. Bilerne bliver udstyret med reolsystemer, 12/220 volt konverter, oliefyr, ud- og indvendig arbejdslys og mange andre kundespecifikke løsninger. De første biler til SydEnergi blev afleveret umiddelbart før sommerferien.

En af Danmarks førende udlejningsfirmaer inden for varebiler, Europcar, har ligeledes valgt Dansk Auto Logik som leverandør. Europcar får monteret side-kofangere på alle deres varebiler for at reducere risikoen for alvorlige skader på deres udlejningsbiler.

Kunderne sparer transport

Hos Dansk Auto Logik er man helt bevidst om, at nogle af disse ydelser betyder, at der bliver færre biler at flytte rundt på i Danmark. I stedet for at flytte en erhvervsbil mellem to eller flere underleverandører for at få den opbygget, ruller den i mange tilfælde direkte fra fabrikken ind på Auto Logiks værksted for at blive færdigmonteret.

Derved sparer forhandleren ikke kun transportomkostninger, men også tid på at koordinere opbygningen og transporten mellem forskellige underleverandører, oplyser DAL i en pressemeddelelse.

- Med mere end 300.000 kvadratmeter topsikrede anlæg, moderne værkstedsbygninger og 75 autotransportere, kan vi tilbyde alt hvad en forhandler, importør eller flådeejer har brug for. Når man står med en stor kundeordre, der kan være vanskelig eller tidskrævende at gennemføre i sin egen forretning, har vi kapaciteten og alle forudsætninger for at understøtte opgaven, forsikrer direktør Kurt Rath.

Ekstra omsætning

Det er dog ikke kun biler, der ankommer på Dansk Auto Logiks pladser, der bygges om. Kurt Rath fortæller, at værkstedsydelserne skaber ekstra transportopgaver, som det også kendes fra van-ombygningen, hvor det ikke kun er de bilmærker, der ankommer i Vamdrup og Ringsted, der bygges om. Også bilmærker som Renault, Mazda og Fiat ombygges i Vamdrup.

- Så selv om vi sparer nogle af vores kunder for transportomkostninger, vinder vi transport på andre områder, siger han.

Både SydEnergi og Europcar anvender bilmærker, som Dansk Auto Logik normalt ikke transporterer.

Indtil for nylig har der i et par år ikke været den store aktivitet i erhvervsafdelingen. Dansk Auto Logik valgte alligevel at bevare dette forretningsområde, fordi virksomheden vil levere stabile totalløsninger til den danske bilbranche.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079