Dækkæde forfølger vækststrategi
I foråret udbetalte indkøbskæden point S én millionbonus til sine medlemmer. Samtidig lovede point S at forfølge vækststrategien, der i 2010 resulterede i en omsætningsfremgang på 30 procent. Nu øger indkøbskæden antallet af medlemmer gennem en omfattende kampagne.
Med udsigt til efterårets halvårsmøde i september har indkøbskæden sat en omfattende kampagne i gang, hvor kæden øger antallet af forhandlere, så kæden er fuldstændig landsdækkende. Det vil ikke alene give leasingselskaberne en række fordele, men også være med til at give kædens kunder endnu mere konkurrencedygtige priser, oplyser en pressemeddelelse.
- Vi er meget selektive i vores udvælgelse af nye medlemmer og har på nuværende tidspunkt afdækket de potentielle forhandlere, der kan opfylde kravene til at være en del af point S kæden. Vores næste skridt er en kontakt ud til de udvalgte forhandlere, der tilbydes et medlemskab og dermed andel i de fordelspakker, som kæden tilbyder sine medlemmer, forklarer Paul Bjerring.
Indkøbskæden vil på det forestående halvårsmøde præsentere medlemmerne for en lang række nye markedsføringsmæssige tiltag og koncepter, der vil bakke den enkelte forhandler op og styrke konkurrenceevnen i lokalområdet. Dertil kommer at kædens hovedkontor giver medlemmerne mulighed for at få lettet de administrative byrder.
- Med vores seneste tiltag vil point S kæden også i fremtiden være en stærk og økonomisk attraktiv kæde at være medlem af, forsikrer Paul Bjerring.
Den frivillige dækkæde point S har i dag mere end 1900 værksteder over hele Europa og sælger mere end 11 millioner dæk om året. I Danmark er point S repræsenteret med 31 forhandlere, og inden årets udgang vil kædens medlemsantal nå op på 50 forhandlere.