Morgendagens mekaniker
Med brintbiler og brændselsceller følger en helt ny autobranche. Nuvel, de fossildrevne biler vil vi stadig se i en årrække. Men med de nye teknologiers komme i stort antal vil værkstederne stå overfor nye udfordringer. Som vi også kan fortælle i denne sidste udgave af fagbladet inden sommerferien er en ny mekanikeruddannelse klar per 1. juli. Den deler uddannelsen op i person- og lastvogne. Men der er taget højde for de nye teknologier, som dagens mekanikere uvægerligt vil komme til at stifte bekendtskab med i løbet af kort tid, hører vi. Godt at se, at Industriens Uddannelser og landets 22 tekniske skoler prøver at være på forkant med de nye tider, i samarbejde med bilproducenterne, så autobranchen er klædt bedst muligt på, når brint-, ethanol- eller gasbilerne kommer i større antal.
Bilforhandleren 2020 hedder en analyserapport, som D.A.F. har foranstaltet. Den giver nogle gode bud på, hvad bilforhandlere og værksteder skal forberede sig på i de kommende år. Analysen giver anledning til, at branchen debatterer på møder, hvordan tingene skal gribes an. Ud fra disse input skal bilforhandlere og værksteder vælge, hvordan I hver især vil agere. Jo, vi går en spændende tid i møde, og vi ser på Motor-magasinet frem til at tage del i at formidle udviklingen i autobranchen med jeres hjælp omkring informationer når vi ses igen den 8. august. God sommer!