23948sdkhjf

Økonomisk usikkerhed giver fremgang

Dinitrol-kæden melder om 12 procents vækst i første halvår.
Den landsdækkende kæde af rustbeskyttelsescentre, Dinitrol, der varetages af firmaet Corrpro, øgede i første halvår af 2011 salget af rustbeskyttelse med mere end 12 procent i forhold til første halvår 2010. En fremgang der forventes at fortsætte i takt med den økonomiske usikkerhed, fordi danskerne passer bedre på deres bil i økonomiske svære tider. Samtidig strømmer det ind med nye, billige biler, hvor en rustbeskyttelse er vital for sikkerheden, mener Dinitrol.

Fremgangen for Dinitrol centrene skyldes ifølge adm. direktør Bjarne Christensen først og fremmest, at mange danskere i krisetider udskyder investeringen i en ny bil. Til gengæld passes der nu bedre på den nuværende bil, fordi danskerne vil undgå dyre rustreparationer og øge gensalgsværdien.

- Tendensen i øjeblikket er helt klar. Danskerne har i sinde at beholde deres bil i en længere årrække, og derfor vil de være sikre på, at der ikke kommer udgifter til dyre rustreparationer. Og med de dystre økonomiske udsigter forventer vi, at den tendens også gør sig gældende for resten af 2011, hvilket giver autobranchen gode indtjeningsmuligheder, mener Bjarne Christensen.

Ifølge Bjarne Christensen har danske bilejere også for alvor fået øjnene op for, at de undgår dyre rustreparationer, hvis de rustbeskytter allerede fra ny. Samtidig er værdien af bilen øget markant, når de på et tidspunkt skal sælge.

Tæt samarbejde med autobranchen

- Dette sker også i takt med, at de små og billige biler strømmer ind over Danmark, hvor den grundlæggende rustbehandling fra fabrikken er sparet væk. Her spiller en supplerende rustbeskyttelse fra ny afgørende ind. At danskerne rustbeskytter bilen fra ny er blandt andet en konsekvens af vores stigende og tætte samarbejde med autobranchen, der betyder, at forbrugerne får den rigtige vejledning allerede fra start, forklarer Bjarne Christensen.

Som led i en bevidst informationsstrategi har Dinitrols 70 centre inden for de sidste to år oplevet en stigende fremgang i indgåede samarbejdsaftaler med bilforhandlere og autoværksteder. Samarbejdsaftaler, der ifølge Dinitrol blandt andet resulterer i ekstra indtjening for autobranchen samt mulighed for at give den bedste rådgivning ved køb af bil.

En række nye tiltag

Dinitrol opruster på landsplan forud for den kommende højsæson med en række tiltag på både produkt- og dokumentationssiden. Tiltag der ifølge Bjarne Christensen er med til at give både forbrugere og autobranchen yderligere sikkerhed i forbindelse med udførelse af rustbeskyttelse.

Dinitrol er agent for det tyske firma Dinol, der i de seneste 25 år har leveret kemiske produkter til bilindustrien.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094